Miejscownik – miejsca w mieście + miasta świata PAKIET

Materiał cyfrowy

W pakiecie znajdziesz zestawy kart „Miejsca w mieście” oraz „Miasta świata”. Każdy z zestawów możesz też kupić oddzielnie.

 

Miejsca w mieście

Karty z nazwami 40 nazwami miejsc w mieście. Dodatkowo przygotowane są puste karty, które można samodzielnie uzupełnić.

 

Jak możesz wykorzystać te karty?

  • do ćwiczenia miejscownika – pytanie: Kiedy ostatnio byłeś/byłaś w…?
  • do ćwiczenia dopełniacza – uczniowie mówią, jak często chodzą do danego miejsca
  • do rozmowy o preferencjach – pytania typu: Wolisz chodzić do Lidla czy do Żabki?
  • do planowania wyjścia do miasta (ćwiczenie dopełniacza) lub relacjonowania wizyty (ćwiczenie miejscownika)

 

 

Karty były tworzone z myślą o pracy z dorosłymi cudzoziemcami, ale nadadzą się do pracy ze starszą młodzieżą.

 

Karty są przeznaczone do użycia z grą planszową, ale można korzystać z nich niezależnie.

Pomysł na wykorzystanie z planszą:
Zadaj pytanie osobie z grupy: Kiedy ostatni byłeś w…?

Opowiedz o sobie – jak często chodzisz do…?

Można prosić uczniów o dopytywanie o szczegóły, np. Co tam. Robiłeś? Co kupiłeś? Ile zapłaciłeś? itp.

 

Plansza jest uniwersalna, można do niej dowolnie przypisać znaczenie symboli i wykorzystać ją do innych gier. Kupisz ją tutaj: https://zlotynauczyciel.pl/downloads/uniwersalna-plansza-do-gry/ 

 

Możesz kupić też planszę w zestawie z innymi grami – sprawdź moją ofertę: https://zlotynauczyciel.pl/vendor/mypolishteacher/ 

 

Szczegółowe pomysły znajdziesz w instrukcji.

 

Miasta na świecie

Karty z nazwami 50 miast (10 z Polski i 40 z całego świata). Na liście uwzględnione są stolice lub przykładowe miasta nie tylko krajów europejskich, ale też Azji i Ameryki Północnej. Większość nazw jest odmienna wg polskiej deklinacji.

 

Jak możesz wykorzystać te karty?

  • do ćwiczenia miejscownika – pytanie: Czy byłeś/czy byłaś?
  • do ćwiczenia dopełniacza – uczniowie mogą losować dwie karty i mówić skąd i dokąd jadą
  • do rozmawiania o marzeniach – uczniowie mogą wylosować karty i uporządkować miejsca w kolejności zgodnie z tym, jak bardzo chcieliby je odwiedzić, potem mogą uzasadnić odpowiedzi 

 

  • do planowania wakacji – uczniowie mogą wylosować miejsce i ułożyć plan wizyty,
  • do ćwiczenia geografii – Polski – mówienie o lokalizacji miast lub świata – pytanie „W jakim kraju jest…?” (Należy przygotować sobie klucz odpowiedzi)

 

Karty były tworzone z myślą o pracy z dorosłymi cudzoziemcami, ale nadadzą się do pracy ze starszą młodzieżą, może również polskiego pochodzenia (zabawa z geografią).

 

Karty są przeznaczone do użycia z grą planszową, ale można korzystać z nich niezależnie.

Pomysł na wykorzystanie z planszą:
Zadaj pytanie osobie z grupy: Czy byłeś… (miasto z karty)?
Można prosić uczniów o dopytanie, jeśli ktoś był: kiedy byłeś w… , a jeśli nie: „czy chcesz jechać do…”. Przy drugim pytaniu ćwiczymy też dopełniacz.

 

Plansza jest uniwersalna, można do niej dowolnie przypisać znaczenie symboli i wykorzystać ją do innych gier. Kupisz ją tutaj: https://zlotynauczyciel.pl/downloads/uniwersalna-plansza-do-gry/ 

 

Możesz kupić też planszę w zestawie z innymi grami – sprawdź moją ofertę: https://zlotynauczyciel.pl/vendor/mypolishteacher/ 

 

Szczegółowe pomysły znajdziesz w instrukcji.

 

Kategorie ogólne Edukacja dorosłych
Klasa/wiek Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa, Edukacja dorosłych
Przedmiot Język polski dla obcokrajowców
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .png
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 17
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 15 - 30 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności W zależności od liczebności grupy i dodatkowych pytań, gra może posłużyć jako rozgrzewka, powtórka lub można wokół niej zbudować 45-minutową lekcję.

mypolishteacher

Jestem lektorką języka polskiego jako obcego i pracuję z dorosłymi. Swoją zawodową przygodę zaczynałam od pracy z klientem korporacyjnym i może dlatego uważam, że nauka powinna przede wszystkim być przyjemna i skuteczna, a zadania domowe... nieobowiązkowe ;)W czasie prawie 6 lat pracy uczyłam osoby z ponad 50 krajów na całym świecie!Prowadzę zajęcia stacjonarne i online, a także warszawską edycję spotkań konwersacyjnych Polish Cafe.Działam też dla nauczycieli języka polskiego jako obcego - prowadzę konto na Instagramie @kacik_nauczycielski, organizuję cykl spotkań rozwojowych Krąg Lektorek oraz konsultacje indywidualne.Materiały, które tutaj udostępniam zostały sprawdzone na moich uczniach, często w wielu grupach i kontekstach. Jestem entuzjastką gier planszowych (też w życiu prywatnym 😉), dlatego przemyślanych i przetestowanych na lekcjach lub Polish Cafe gier można znaleźć tu najwięcej. 

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *