PHRASAL VERBS CARD GAME

🟥 60 ponumerowanych kart (6 na stronę) z 60 najczęściej używanymi czasownikami frazowymi, które każdy ósmoklasista powinien znać, ale z kart na pewno skorzystają też licealiści.

🟩 Na każdej karcie jeden czasownik w j. angielskim (tłusty druk) i trzy propozycje przyimka / przysłówka, po dodaniu którego otrzymamy znaczenie czasownika frazowego podanego pod czasownikiem (pod niebieska belką).

🟪 Każdy przyimek / przysłówek podany jest na innym tle kolorystycznym.

🟨 Zadaniem ucznia jest wybrać poprawny przyimek / przysłówek.

🟦 Karty możemy wykorzystać jako:

– zadanie jeden na jeden (uczeń – nauczyciel)

– praca w parach lub grupach (jest klucz odpowiedzi, więc jeden uczeń może pełnić rolę “sprawdzającego” poprawność wyboru przyimek / przysłówek).

Dodatkowo otrzymujecie karty z punktami (1, 2 i 3 pkt.) i banknotami (o nominale 10, 50 i 100 zł), więc karty możecie też wykorzystać jako grę. To nauczyciel decyduje, z których kart będą korzystali uczniowie.

Zasady gry dla grupy 3-5 osobowej (+ jeden uczeń lub nauczyciel, który ma klucz odpowiedzi):

1️⃣ każdy uczeń otrzymuje: po 5 kart z pkt. 1, 2 i 3 (w sumie 30 pkt.) lub po 5 banknotów o nominale 10, 50 i 100 zł (w sumie 800 zł)
2️⃣ karty kładziemy na stosie na środku stołu
3️⃣ odkrywamy pierwszą kartę i uczniowie obstawiają, który przyimek / przysłówek jest prawidłowy, np. uczeń X zakłada, że UP (który jest na zielonym tle) jest prawidłowy (np. break UP), więc może na niego postawić 3 punkty zielone lub banknot zielony o nominale 100 zł Jeżeli nie jest pewny swego wyboru obstawia tylko 1 pkt zielony / banknot zielony o nominale 10 zł
4️⃣ każdy uczeń obstawia tylko jeden przyimek / przysłówek
5️⃣ osoba posiadająca klucz odpowiedzi podaje poprawną odpowiedź
6️⃣ uczeń, który obstawił poprawny przyimek / przysłówek zatrzymuje punkt / banknot, który obstawił; uczeń, który obstawił błędny przyimek / przysłówek oddaje swoją kartę z punktem / banknot nauczycielowi / uczniowi, który ma klucz odpowiedzi
7️⃣ sytuacja opisana w pkt. 3 – 6 powtarza się po odkryciu każdej kolejnej karty
8️⃣ wygrywa uczeń, który po odkryciu wszystkich kart ma najwięcej punktów / pieniędzy
9️⃣ jeżeli przed odkryciem wszystkich kart uczeń pozbędzie się wszystkich kart z punktami / banknotów, uczeń ten odpada z gry.

Zasady gry są dołączone do pliku PDF

Karty dla uczniów kl. 8 wzwyż (poziom A2/B1).

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa, Edukacja dorosłych
Przedmiot Angielski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 15
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

ideas4creative-english-lessons

Nazywam się Beata Ziębińska. Jestem nauczycielem z 20-letnim stażem pracy.Lubię uczyć kreatywnie i nieustannie poszukuję inspiracji na swoje zajęcia.Zapraszam na mojego fanpage'a https://www.facebook.com/creative.lessons, gdzie dzielę się swoją pasją - tworzeniem materiałów edukacyjnych, Wśród materiałów mojego autorstwa znajdziecie mnóstwo gier i ćwiczeń, które urozmaicą Wasze lekcje j. obcych. Początkowo tworzyłam wyłącznie materiały na lekcje j. angielskiego, ale z biegiem czasu poszerzyłam swój asortyment również o inne języki (niemiecki, hiszpański).

Chcesz, aby Twoi uczniowie uczyli się j. obcych dobrze się przy tym bawiąc?Jeżeli TAK, na pewno znajdziesz tutaj coś dla siebie.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *