Przewodnik historyczny – oto pomysł na małą innowację: całoroczny projekt klasowy lub ostatnie lekcje historii w roku szkolnym, niespodziewane zastępstwa, kółko historyczne czy edukację domową. Zadanie można również łatwo zaadaptować dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (tego nie zrobiłam, ponieważ spe są bardzo różne, ale w razie zainteresowania chętnie pomogę).
Na czym polega pomysł?
Projekt polega na napisaniu przez dzieci przewodnika po miejscach historycznych, omawianych w klasie 4. Pojedynczo lub w parach dzieci uzupełniają:
- w wersji projektu całorocznego – po jednym elemencie omawianego tematu
- w wersji projektu na zakończenie roku – po dwie strony przewodnika
Dzieci wpisują w ramki informacje o położeniu geograficznym wybranej miejscowości, zaznaczają jej położenie na mapie, znajdują zdjęcia, które drukują i wklejają lub wykonują rysunek, opisują obrazek, opisują krótko wydarzenie związane z tym miejscem oraz postaci historyczne związane z wydarzeniem, podają jego datę i wyszukują ciekawostkę.
Co zyskujemy?
- powtarzamy wiadomości
- doskonalimy umiejętność szukania źródeł
- poznajemy zasady użytkowania zdjęć (łatwo tu wprowadzić pojęcie domeny publicznej)
- ćwiczymy wypowiedzi pisemne
- ćwiczymy rysowanie – odwzorowanie zdjęć
W załączeniu dwa pliki: w wersji całorocznej podajemy autorów każdego zadania, w wersji końcoworocznej – poszczególnych tematów. Oba pliki są w formacie docx., co pozwala dowolnie je modyfikować w zależności od konkretnej grupy.
Dobrej zabawy!
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 4 |
Przedmiot | Historia |
Dokumenty | .docx |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | karta pracy |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź