Projekt matematyczny – remont mieszkania klasa 6

Materiał cyfrowy

Projekt “Remont mieszkania” to propozycja karty pracy, która ma na celu pokazanie uczniom rzeczywistego zastosowania matematyki w życiu.

Kolejne strony składają się z krótkiego wprowadzenia do zadania dla uczniów, planu mieszkania, miejsca na obliczenia do uzupełniania.

Dalej przedstawiona jest oferta remontu podłóg, ścian oraz “sklep” meblowy. Uczniowie mogą skorzystać z gotowych opcji lub wybrać zupełnie inne np. korzystając z Internetu. Ta propozycja tym bardziej aktywizuje ich do pracy. Uczy korzystać z wyszukiwarki, pokazuje faktyczne ceny produktów, pozwala wybrać według własnego poczucia estetyki.

 

Dla uczniów należy wydrukować strony 2 i 3. Kolejne mogą służyć za katalogi firm remontowych. Można wydrukować ich mniej, jeśli uczniowie będą korzystali z ofert prawdziwych sklepów internetowych.

Projekt idealnie sprawdza się do pracy w parach. Jest przewidziany na 2 lekcje (2 x 45 min). Czas można dostosować do uczniów. Projekt jest świetnym rozwiązaniem “na dodatkową ocenę” na koniec roku.

Świetny materiał na czerwcowe lekcje matematyki.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 7
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 90 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

nauczalni

Z wykształcenia jestem nauczycielką matematyki i informatyki. Lubię na lekcjach wykorzystywać materiały dydaktyczne stworzone przez siebie. Tworzę materiały interdyscyplinarne i takie, które wymagają kreatywnego myślenia ucznia. Interesuje mnie aktywizowanie uczniów. W pracy kładę nacisk na ich samodzielność. Skupiam się na praktycznym zastosowaniu matematyki.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *