Projekt: Poezja jest – Pieśni, fraszki, Żona modna

Materiał cyfrowy

Poezja jest to projekt przeznaczony dla klas 7. i 8. szkoły podstawowej. Na jego realizację potrzebujesz 17 lekcji. W czasie realizacji tego projektu uczniowie porządkują swoją dotychczasową wiedzę dotyczącą poezji i środków stylistycznych, analizują treść wierszy oraz wykorzystują wiedzę w praktyce, pisząc wypracowanie . W trakcie realizacji projektu uczniowie przygotowują w dowolnej formie analizę i interpretację „Żony modnej” Ignacego Krasickiego, wybranych pieśni i fraszek Jana Kochanowskiego oraz wybranych utworów współczesnych.

W trakcie realizacji tego projektu uczniowie:

  • porządkują wiadomości z lektur obowiązkowych;
  • rozwijają umiejętność logicznego myślenia;
  • ćwiczą wskazywanie i wyjaśnianie metafor;
  • ćwiczą rozpoznawanie środków stylistycznych w utworach poetyckich;
  • rozwijają kreatywność;
  • uczą się pracy w grupie;
  • uczą się planowania i organizacji w pracy projektowej;
  • mogą proponować własną interpretację utworów poetyckich.

W skład zestawu wchodzą:

  • szczegółowy opis projektu dla nauczyciela i dla uczniów;
  • karty pracy (wraz z kartami do planowania projektu oraz ankietą ewaluacyjną);
  • polecenia i NaCoBeZu do zadań napisane zgodnie z zasadami oceniania kształtującego (wraz z NaCoBeZu do rozprawki podsumowującej omawianie lektur);
  • lista przydatnych linków.
Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

codzisiajrobimy

Mam na imię Magdalena i lubię sama sobie zadawać trudne pytania, a potem próbować na nie odpowiadać.

Na co dzień uczę języka polskiego w nieszkole podstawowej na Saskiej Kępie w Warszawie. W swojej codziennej pracy kieruję się zasadami Porozumienia bez Przemocy oraz oceniania kształtującego. Najważniejsze są dla mnie budowanie relacji z moimi uczniami oraz uczenie ich krytycznego myślenia. Uczę się, jak być empatycznym człowiekiem otwartym na problemy współczesnego świata i to samo staram się przekazać moim uczniom.

Zapraszam Cię serdecznie na mojego bloga, na którym dzielę się darmowymi pomysłami na lekcje oraz opowiadam o swojej codziennej pracy.

www.codzisiajrobimy.pl

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *