PRZEMÓWIENIE – wklejki dla uczniów– kompozycja, elementy twórcze, bank słówek, dobre rady

Materiał cyfrowy

Materiał obejmuje 2 plansze, które przeznaczone są jako wklejki do zeszytu uczniów na temat budowy przemówienia.

Wklejki zawierają informacje na temat:

– tego, co to jest przemówienie, z jakich części się składa oraz co powinna zawierać każda cześć kompozycji. Oprócz tego znajdują się wiadomości o czym należy pamiętać, pisząc przemówienie i „dobre rady” (1 strona),

– słownictwa pomocnego przy pisaniu przemówienia (bank pojęć, wyrazów i zwrotów – 8 punktów).

Z „BANKU POJĘĆ” można przygotować dla uczniów również fiszki lub polecić im własnoręczne wycinanie i przygotowanie takich fiszek, które zawsze będą pod ręką. Obejmuje on słownictwo pomocne do wprowadzenia:

✅ ZWROTÓW DO ODBIORCY,

✅ OKREŚLENIA CELU PRZEMÓWIENIA,

✅ WPROWADZENIA TEZY,

✅ ARGUMENTACJI,

✅ PODTRZYMANIA KONTAKTU,

✅ WPROWADZENIA CYTATU,

✅ PODKREŚLENIA WSPÓLNOTY ZE SŁUCHACZAMI,

✅ PODSUMOWANIA.

 

Materiał przygotowałam w aplikacji CANVA.

Masz pytania dotyczące materiału? Napisz do mnie przez pocztę Złotego Nauczyciela.
Na FB znajdziesz mnie TUTAJ.

Oprócz materiału na temat przemówienia w wersji czarno- białej przygotowałam również te same treści, lecz w wersji kolorowej TUTAJ

 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 3
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

polonistka przy tablicy

Od ponad 20 lat lat uczę języka polskiego. Lubię stosować nowoczesne technologie na prowadzonych przeze mnie lekcjach, chętnie tworzę i wykorzystuję nietuzinkowe pomoce "analogowe" angażujące podczas zajęć moich uczniów.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *