REDAGUJEMY PRZEMÓWIENIE. Krok trzeci. Zestaw ćwiczeń dla uczniów klas 6-8

Materiał cyfrowy

Materiał zawiera zadania, które pozwolą uczniom klas 4-8 oswoić się  z formą przemówienia. Uczeń pracuje metodą kolejnych kroków- wychodząc  od obserwacji gotowego tekstu, stopniowo zdobywa umiejętności w redagowaniu tekstu samodzielnego. Pracuje z kartami, które zawierają na marginesie liczne wskazówki i podpowiedzi.

Na poziomie klasy czwartej/piątej oczekujemy od ucznia zapoznania się z formą  i tworzenia prostych tekstów w oparciu o wzory a nadawcą przemówienia czynimy znanych uczniowi bohaterów literackich.             

Na kolejnym poziomie (klasa piąta/szósta) rozbudowujemy tekst i precyzyjniej nazywamy użyte środki retoryczne, by uczeń mógł świadomie po nie sięgać.             

 W klasie szóstej/siódmej przychodzi czas na zastąpienie nadawcy przemówienia- wówczas czynimy nim ucznia a jego argumentacja ma dotyczyć nie tylko jednej, wskazanej, ale dwóch poznanych lektur. Po takim stopniowym oswajaniu z formą wypowiedzi, przemówienie nie powinno sprawiać uczniowi sporego problemu podczas egzaminu.

   Niniejszy materiał przeznaczony jest dla uczniów klas 6-8. Pozwala wyćwiczyć formę przemówienia. Forma zadań  opiera się na wskazówkach zawartych  w INFORMATORZE CKE dotyczącym kształtu egzaminu ósmoklasisty od 2025  roku. Pozwala uczniowi  na analizę przykładowego tekstu, w którym kolorami zaznaczono elementy budowy oraz typowe dla formy środki językowe oraz własne próby redakcyjne. Zawiera również tabelę mającą ułatwić uczniowi przygotowanie   do redagowania przemówienia oraz arkusze do samodzielnej pracy ucznia.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 10
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 90 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

LEKCJA POLSKIEGO

Jestem nauczycielką dyplomowaną języka polskiego i etyki. W szkole podstawowej uczę od ponad dwudziestu lat, od kilku mam także okazję pracować z licealistami. Tworzę sporo materiałów autorskich, starając się dostosowywać metody pracy do potrzeb konkretnej grupy. Swoje pomysły prezentuję na stronie Lekcja polskiego na FB oraz w kilku grupach nauczycielskich.
( https://www.facebook.com/profile.php?id=100064046290164)

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *