GALERIA | |
Kategorie ogólne | Dokumentacja nauczyciela |
Klasa/wiek | Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Wychowanie fizyczne |
Dokumenty | .docx |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, Pedagog specjalny, Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, zadaniespecjalne |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 71 - 80 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | ponad 120 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Roczny Plan Zajęć dla Dzieci z Autyzmem i Zaburzeniami Sensorycznymi!
Z przyjemnością prezentuje przykładowy plan zajęć na cały rok szkolny, stworzony specjalnie dla dzieci z autyzmem i zaburzeniami sensorycznymi, w trzech grupach wiekowych: klasy 1-3,klasy 4-6 oraz 7-8. Plan skupia się na rozwoju sprawności ruchowej i integracji sensorycznej, w ramach lekcji wychowania fizycznego.
Co zawiera plan?
Dokładny rozkład ćwiczeń na każdy miesiąc roku.
Ćwiczenia rozwijające równowagę, koordynację ruchową, świadomość ciała i stabilność.
Zabawy zespołowe wspierające współpracę i umiejętności społeczne.
Tematyka powiązana z porami roku, pobudzająca wyobraźnię i zaangażowanie.
Ćwiczenia relaksacyjne i wyciszające – idealne dla dzieci z wyzwaniami sensorycznymi.
Dla kogo jest ten plan?
Dla nauczycieli, terapeutów oraz rodziców, którzy poszukują gotowych scenariuszy zajęć dostosowanych do specjalnych potrzeb edukacyjnych i terapeutycznych.
Kup teraz i zapewnij wszechstronny rozwój fizyczny i emocjonalny dzieci w swojej klasie!
#SpecjalnePotrzebyEdukacyjne #Autyzm #ZaburzeniaSensoryczne #WychowanieFizyczne #PlanZajęć #RozwójDziecka #IntegracjaSensoryczna #NauczycielWF #WsparcieDlaNauczycieli #EdukacjaSpecjalna #ĆwiczeniaDlaDzieci #SprawnośćRuchowa #Klasy1_3 #Klasy4_8 #TerapiaSensoryczna #PracaZNauczycielem #Równowaga #KoordynacjaRuchowa #RozwójMotoryczny #WsparcieDlaDzieci
Przykład:
Klasy 1-3
Tydzień 3: Koordynacja ruchowa i ćwiczenia oddechowe
Cel: Wzmacnianie koordynacji ruchowej, nauka kontrolowania oddechu i wyciszania.
Poniedziałek – Ćwiczenia rytmiczne i koordynacyjne
Marsz do rytmu bębenka – dzieci poruszają się w różnym tempie (wolno-szybko), dostosowując się do rytmu bębenka, co wspiera ich koordynację i reakcję na bodźce dźwiękowe.
Przekazywanie piłki w kręgu – dzieci siedzą w kole i przekazują sobie piłkę, utrzymując regularność ruchu i ucząc się pracy zespołowej .
Środa – Ćwiczenia oddechowe z elementami relaksacji
Nadmuchiwanie balonów – dzieci starają się kontrolować oddech, dmuchając w balony, co uczy ich regulacji oddechu i ułatwia wyciszenie .
Ćwiczenia z piórkami – dzieci leżą na matach i delikatnie dmuchają na piórko, starając się utrzymać je w powietrzu jak najdłużej , co rozwija kontrolę nad oddechem.
Piątek – Aktywności relaksacyjne i dotykowe
Masaż piłeczkami sensorycznymi – dzieci delikatnie masują ręce i nogi przy użyciu piłeczek sensorycznych, co wzmacnia ich czucie ciała i działa relaksująco.
Relaksacja z muzyką – dzieci leżą, słuchając spokojnej muzyki i próbują zsynchronizować oddech z rytmem , co pomaga im wyciszyć się i zrelaksować .
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź