„Śpieszmy się” – o utrwalaniu relacji i pamięci po zmarłych – wiersze ks. Jana Twardowskiego i Leszka Długosza

Materiał cyfrowy

Zbliża się święto zwane powszechnie „świętem zmarłych”, czyli w Kościele katolickim „Dzień wszystkich świętych”. Z tej okazji, a także przy okazji listopadowych nastrojów proponuję Państwu kartę pracy z bardzo znanym wierszem ks. Jana Twardowskiego „Śpieszmy się” oraz wierszem-piosenką krakowskiego poety Leszka Długosza pod tym samym tytułem „Śpieszmy się”, który stanowi aluzję literacką do wiersza Twardowskiego. Piosenkę Długosza można puścić uczniom z YouTube. Również tam można posłuchać wiersza ks. Twardowskiego śpiewaną przez siedlecki Teatr ES. Bardzo polecam. 

W karcie pracy podałem również proponowany plan samodzielnej wypowiedzi pisemnej do Zadania 10, będącego podsumowaniem całej karty pracy z ww. tekstami poetyckimi. 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 12
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 90 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Jakub Polonistyczny

Jestem nauczycielem języka polskiego od kilkunastu lat. Poza dziennymi studiami na filologii polskiej ukończyłem również podyplomowo edukację przedszkolną i wczesnoszkolną, historię oraz historię sztuki.

Nauczanie języka polskiego bardzo szeroko rozumianego jako nauki kultury (malarstwa, muzyki, filmu, filozofii i kulturoznawstwa oraz wszelkich innych nauk pokrewnych humanistyce) jest mi szalenie bliskie. W swojej pracy staram się przekazywać i budzić w uczniach zainteresowanie przede wszystkim kulturą oraz dobrą w moim odczuciu literaturą. Ponadto wspieram ich zawsze w umiejętności wyrażania własnego zdania zawsze popartego odpowiednimi argumentami. 

Nie lubię oceniać, natomiast bardzo cenię sobie dawanie uczniom konstruktywnej informacji zwrotnej o ich postępach w nauce, brakach, tym, nad czym powinni popracować. Nie chcę z nich zrobić polonistów, lecz świadomych użytkowników języka z wrażliwością na człowieczeństwo ... 

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *