Zakres tematyczny: Figury geometryczne na płaszczyźnie – klasy 8 (pola i obwody wielokątów, twierdzenie Pitagorasa, figury w układzie współrzędnych, dowodzenie).
Przeznaczenie: Lekcja powtórzeniowa z działu „Figury na płaszczyźnie” metodą stacji zadaniowych z hasłem jako rozwiązaniem.
Opis:
Zestaw 10 stacji zadaniowych, które pomagają uczniom utrwalić i zastosować wiedzę dotyczącą figur geometrycznych na płaszczyźnie. Zadania obejmują pola i obwody figur, twierdzenie Pitagorasa, zadania z figur w układzie współrzędnych.
Co zawiera materiał?
10 stacji zadaniowych z różnorodnymi pytaniami
Kartę odpowiedzi do odszyfrowania hasła jako dodatkowy element gamifikacji
Strona tytułowa i strona z instrukcją
Stronę z rozwiązaniem – hasłem
Korzyści dla uczniów:
Nauka poprzez działanie – uczniowie aktywnie rozwiązują zadania, przemieszczając się między stacjami. Praca indywidualna bądź w grupie.
Samokontrola i natychmiastowa informacja zwrotna – poprawne rozwiązanie wszystkich zadań prowadzi do odszyfrowania hasła, co pozwala uczniom samodzielnie sprawdzić swoje odpowiedzi
Możliwość wykorzystania na lekcjach, jako praca dodatkowa lub powtórzenie
Dzięki indywidualizacji pracy nauczyciel może poświęcić czas uczniom z trudnościami edukacyjnymi.
Format: PDF do druku
Przygotowanie: Wydrukuj, rozstaw stacje w klasie, podziel uczniów na grupy i pozwól im samodzielnie pracować. Stacje możesz zalaminować i wykorzystywać wielokrotnie. W większych klasach wydrukuj po 2-3 wersje każdej stacji, żeby nie robił się tłok.
Instrukcja dla nauczyciela
Przygotowanie:
- Wydrukuj wszystkie karty (w większych klasach możęsz wydrukować po po 2-3 wersje każdej stacji, żeby nie robił się tłok) i rozstaw lub rozlep je w klasie jako stacje zadaniowe. Możesz też wykorzystać inną przestrzeń, jak sala gimnastyczna lub korytarz.
- Przygotuj kartki lub zeszyty dla uczniów do zapisywania odpowiedzi.
- Jeśli chcesz dodać rywalizację, podziel uczniów na grupy i wprowadź system punktacji.
Przebieg zajęć:
- Uczniowie przemieszczają się między stacjami, rozwiązując zadania. Kolejność rozwiązywania zadań jest dowolna.
- Każda poprawna odpowiedź daje im jedną literę hasła, które muszą odszyfrować.
Zakończenie:
- Uczniowie oddają swoje odpowiedzi lub wspólnie sprawdzają poprawność wyników.
- Klasa może wspólnie odszyfrować hasło jako podsumowanie lekcji.
Idealne dla nauczycieli matematyki, którzy chcą urozmaicić swoje lekcje i zachęcić uczniów do aktywnej nauki!
GALERIA |
![]() ![]() |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 8 |
Przedmiot | Matematyka |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Figury geometryczne, geometria, Gra, gra dydaktyczna, Grywalizacja na matematyce, Stacje zadaniowe |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 9 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | do 45 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź