Stacje zadaniowe – ruch.

Materiał cyfrowy

Stacje zadaniowe to lubiana przez uczniów metoda aktywująca i pozwalająca na aktywność ruchowa uczniów podczas lekcji. Materiał ten wykorzystuję podczas lekcji powtórzeniowej o ruchu (względność ruchu, ruch jednostajny, prędkość, zamiana jednostek prędkości, wykresy ruchu, I zasada dynamiki Newtona). Metoda pracy i materiał nadają się także jako pomysł na lekcję otwartą czy obserwowaną. 

Stacje po wydrukowaniu należy zawiesić w różnych miejscach w klasie. Uczniów dzielimy na grupy (proponuję grupy 2-3 osobowe). Najlepiej, aby każdy zespół rozpoczął rozwiązywanie zadań od innej stacji. Poprawne odpowiedzi przeprowadzą uczniów przez wszystkie stacje. Jeżeli grupa wróci do stacji, na której już była, to znaczy, że błędnie rozwiązała któreś zadanie. Można wtedy uczniom wskazać stację, na której popełnili błąd lub mogą poszukać go sami.

Stacje można wydrukować na kolorowym papierze lub w kolorze i zalaminować. Kolejność stacji uczniowie zapisują na załączonej karcie.

Zestaw zawiera 8 zadań z odpowiedziami do wyboru (stacji), kartę kolejności odwiedzania poszczególnych stacji, poprawną przykładową kolejność oraz instrukcję. Razem 10 stron formatu A4.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Fizyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 10
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Fizycznie&matematycznie

Nazywam się Marta i uczę matematyki oraz fizyki w szkole podstawowej. Praca z uczniami jest dla mnie źródłem codziennych wyzwań, ale też ogromnej satysfakcji. Każdą lekcję traktuję jako okazję do poszukiwania ciekawych sposobów zainteresowania tematem i rozwijania umiejętności moich podopiecznych. Staram się łączyć przyjazną atmosferę z jasno określonymi zasadami. Ponieważ w sieci łatwo znaleźć gotowe rozwiązania zadań, zdecydowałam się tworzyć własne materiały edukacyjne – dostosowane do potrzeb uczniów i wspierające ich samodzielne myślenie.

Recenzje

  • Super materiały

    Klasa świetnie się bawiła.

    Dziękujemy za Twoją opinię.

    Dla 86 z 169 osób ta recenzja była pomocna.

  • Napisz recenzję

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *