ŚWIADECTWA BOHATERÓW LEKTUR

Drodzy Nauczyciele,

koniec roku szkolnego to idealny moment, by podsumować wspólną literacką podróż w sposób nietuzinkowy, angażujący i pełen humoru.

Projekt „Świadectwa szkolne bohaterów lektur” to kreatywne narzędzie, które pozwala uczniom wcielić się w rolę nauczycieli i wystawić oceny postaciom znanym z omawianych lektur.

To nie tylko zabawa – to powtórka treści lektur, charakterystyki postaci

i przesłań utworów w formie, która angażuje nawet mniej zmotywowanych uczniów.

 

Co zawiera materiał?

  • Dwa wzory świadectw.
  • Wersje dopasowane do poziomu klas 4–6 i 7–8, z uwzględnieniem lektur zgodnych z podstawą programową.
  • Kolorowe, atrakcyjne grafiki oraz imiona bohaterów literackich, które pomagają uczniom natychmiast zorientować się, kogo dotyczą świadectwa.
  • Kategorie ocen (np. odwaga, uczciwość, koleżeństwo, refleksyjność), miejsce na uzasadnienie ocen oraz miejsce na specjalne wyróżnienia

i „dyplomy”.

  • Karty gotowe do druku – do pracy indywidualnej, grupowej lub klasowej.

 

Jak wykorzystać?

  • Rozdaj świadectwa uczniom – niech ocenią wybrane postaci

na podstawie znajomości lektur.

  • Zorganizuj klasową radę pedagogiczną, podczas której uczniowie

będą bronić swoich ocen.

  • Zaproś uczniów do przygotowania lub gali wręczenia świadectw

z krótkimi przemówieniami.

  • Zachęć do porównań świadectw różnych bohaterów i refleksji

nad ich przemianami.

Niech te ostatnie lekcje przed wakacjami będą radosne, twórcze

i wartościowe.

Dzięki świadectwom dla bohaterów literackich uczniowie spojrzą

na lektury z nowej perspektywy – z przymrużeniem oka, ale i z głębokim zrozumieniem.

Życzę wielu inspirujących rozmów i uśmiechów na zakończenie roku!

Niecodzienność Szkolna

Karolina Strógarek

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 21 - 30
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 60 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Niecodzienność Szkolna - Karolina Strógarek

Jestem nauczycielką języka polskiego w Szkole Podstawowej nr 11 im. Królowej Jadwigi w Pile. Moją pasją są nowoczesne narzędzia TIK, które wykorzystuję w procesie edukacyjnym. Staram się, aby lekcje były kreatywne i motywowały uczniów do zdobywania wiedzy. Od wielu lat jestem opiekunem gazetki szkolnej, prowadzę też zajęcia związane z animacją poklatkową i wykorzystaniem nowoczesnych mediów. Jestem zwolenniczką gamifikacji i nietuzinkowych metod w procesie uczenia.  Poszukuję nowoczesnych rozwiązań w edukacji i dzielę się nimi z innymi nauczycielami na blogu niecodzienność szkolna (niecodziennoscszkolna.blogspot.com)

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *