Materiał zawiera grę w pokera kryterialnego na temat współczesnego patriotyzmu.
Celem gry jest ustalenie hierarchii kryteriów związanych z tym pojęciem, a sama rozgrywka – toczona w grupach kilkuosobowych – skłania do (często burzliwych, choć zależy od grupy) dyskusji. Oczywiście można dodać kilka własnych definicji współczesnego patriotyzmu.
Grę można stosować na lekcjach wosu, HiTu, lekcjach wychowawczych, ewentualnie też na historii. Bardzo dobrze nadaje się na niespodziewane zastępstwa, sprawdza się też przed wszystkimi świętami narodowymi w klasach szkół ponadpodstawowych lub ostatnich klasach SP 😉
Instrukcja gry:
- Celem gry jest ustalenie hierarchii kryteriów związanych z pojęciem współczesnego patriotyzmu.
- Plansza podzielona jest na trzy obszary: kryteriów najważniejszych, drugorzędnych i trzeciorzędnych. Wewnątrz planszy znajdują się dwa miejsca, na których należy umieścić karty z kryteriami uznanymi za najważniejsze. W kolejnej części znajdują się cztery miejsca na kryteria drugorzędne, w trzeciej osiem miejsc na kryteria uznane za trzeciorzędne. Pozostałe karty, uznane przez graczy za mniej istotne, zostaną umieszczone poza planszą.
- Gra zaczyna się od rozdania kart.
- Gracz rozpoczynający grę wybiera spośród swoich kart tę, którą uważa za najważniejszą, głośno odczytuje jej treść i i umieszcza ją w takim miejscu planszy, które uważa za odpowiednie. Każdy kolejny gracz powtarza tę czynność.
- Jeżeli pole, na którym gracz chce umieścić swoją kartę jest zajęte, może on zaproponować zastąpienie leżącej tam karty nową. Najpierw jednak musi przekonać grupę o chęci zamiany. Po wysłuchaniu gracza grupa podejmuje decyzję (rozmawia, ew. głosuje).
- Odrzucona karta wraca do właściciela.
- Wygrywa ten, który pierwszy umieści wszystkie karty na planszy.
- Gra kończy się, gdy wszystkie karty zostaną wykorzystane.
Ostatnio przeglądane materiały
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła ponadpodstawowa |
Klasa/wiek | Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Wiedza o społeczeństwie |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Gra, gra dydaktyczna |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź