Układanka spinaczowa wymaga posiadania 24 zwykłych spinaczy biurowych w 4 kolorach – czerwonym, niebieskim, zielonym i żółtym. Każdy z kolorów odpowiada jednemu z czterech rodzajów zdania złożonego współrzędnie. W materiałach znajdują się elementy do wycięcia i zrobienia dziurek dziurkaczem: każda część ze spójnikami musi mieć dziurki po obu stronach, części ze zdaniami składowymi w miejscach łączących się ze spójnikami. Po wycięciu elementów należy umieścić spinacze po obu stronach części ze spójnikami, dopasowując je kolorem. Zadaniem uczniów jest stworzyć „łańcuchy”, spinając je spinaczami, by powstały logiczne zdania (możliwości jest więcej niż w sugerowanych połączeniach). Układanki są bardzo angażujące dla uczniów, lubią spinać ze sobą części zdań i łączyć je spójnikami. Spinaczową układankę stosować można jako wprowadzenie do zdań złożonych współrzędnie, wówczas samodzielnie dojdą do tego, że są 4 rodzaje i jakie sensy wyrażają, właściwie wystarczy tylko podać nazwy zdań, a uczniowie sami opisują zależności i podają spójniki.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | pomocedydaktyczne, składnia |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź