Konferencja EMPATYCZNA EDUKACJA=> EMPATYCZNA POLSKA już za nami

Piękna, poruszająca konferencja EMPATYCZNA EDUKACJA=> EMPATYCZNA POLSKA już za nami. Dziękujemy Annie Szulc za inicjatywę, która połączyła tyle serc dając iskrę do działania, zmieniania świata, inspirowania nową szkołą.

Bogaty program wystąpień, warsztatów, debat, rózmów między uczestnikami dotyczył edukacji wspierającej rozwój, urozmaicony został poruszającym spektaklem zduńskowolskiej młodzieży „MURY”.

O potrzebie edukacji wspierającej rozwój

Jeśli chcemy skutecznie rozwiązać narastające problemy i stworzyć warunki do kształcenia, musimy otworzyć serca na młodych ludzi, „zobaczyć świat uczuciem”, uznać różnorodność i dostosować warunki do potrzeb i możliwości uczniów. Spektakl polecamy obejrzeć wszystkim dorosłym! Rodzicom, nauczycielom, politykom, dyrektorom szkół. Wkrótce będzie dostępny na YouTube, szukajcie pod nazwą „Mury 3”.

Na debacie podjęte zostały kwestie współpracy pomiędzy szkołą, uczelnią, rodzicami by stworzyć mosty i drogi działania na rzecz wspierających zmian w polskiej szkole.

Dziękujemy licealistom ze Zduńskiej Woli za wrażliwość, zaangażowanie jakie wnieśli w wydarzenie i za piękny spektakl „Mury”.

Dziękujemy nauczycielom-innowatorom, którzy porzucając strefę komfortu zmieniają świat na lepsze!

Naszą cegiełką na Konferencji w Zduńskiej Woli były warsztaty Ambasadorki Marty Czyrkiewicz z Inspire Math Matematyka.

Motto przewodnie warsztatów to: Dajmy swoim uczniom głos i wybór, niech staną się twórcami, którzy mogą zmienić świat!

„Nauczanie oparte na projektach i połączenie matematyki ze sztuką, czyli amerykańskie podejście do edukacji”

Podczas warsztatów uczestnicy wcielili się w rolę ucznia i uczestniczyli w projektach matematycznych. Najpierw łapali zwierzęta na farmie, obliczając pola i obwody prostokątów, potem wyrażali siebie w procentach, kolorując swoje sylwetki.

Projekty te pozwoliły im doświadczyć na sobie, co dla ucznia oznacza mieć możliwość wyboru i móc się wypowiedzieć, co daje im poczucie bycia kreatywnym twórcą, możliwość eksperymentowania, podejmowania ryzyka, rozwiązywanie problemów.

Docenili swoją różnorodność, byli ciekawi, byli odkrywcami. Musieli myśleć krytyczne, współpracować i komunikować się, aby zrealizować projekt.

Fot. Maciej Stawski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *