Ilustracje lekturowe dla liceum

Materiał cyfrowy

ZESTAW ILUSTRACJI DO LEKTUR LICEALNY DO ĆWICZENIA SCHEMATÓW ZADAŃ MATURALNYCH

30 ilustracji do lektur z liceum – przekrój od I do IV klasy. 

Jak pracować z materiałem?

Karty można wydrukować, zagiąć szarą część z odpowiedzią, zalaminować i w ten sposób powstaną fiszki do wielokrotnego użytku.

Klasę można podzielić na zespoły, każdemu rozdać określoną liczbę kart i poprosić, aby w określonym czasie wyjaśnili, do jakiej lektury i dlaczego nawiązuje karta.

Klasę można podzielić na dwa zespoły, każdy z nich w określonym czasie musi odgadnąć 15 tytułów i wyjaśnić np. jeden element graficzny w kontekście lektury.

Stacje zadaniowe – rozkładamy klasyczne stacje, ale zamiast różnorodnych zadań, przy każdej kładziemy ilustrację. Przy stacjach można miksować wszystkie trzy materiały – ilustracje, mniej niż 5 słów oraz skojarzenia.

Runda w kole – klasa siada w kole, nauczyciel kładzie na środku kartę, a uczniowie wyjaśniają, do jakiej lektury nawiązuje i dlaczego.

Każdemu uczniowi dajemy jedną ilustrację, przeznaczamy 4-5 minut na to, aby uczniowie je opisali, następnie każdy prezentuje ilustracje i wyjaśnia jej związek z treścią lektury.

Kategorie ogólne Szkoła ponadpodstawowa
Klasa/wiek Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .pdf
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 10
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności Można wykorzystać jako uzupełnienie lekcji. Na pracę z całością zestawu warto przeznaczyć blok lekcyjny (90 minut).

Małgorzata

Jestem nauczycielem języka polskiego z ponad ośmioletnim stażem. Pracuję w szkole podstawowej i w liceum - głównie ze starszymi klasami.Po "godzinach" zajmuje się tworzeniem materiałów i przygotowywaniem uczniów prywatnych do E8 i matur. Szukam inspiracji w życiu codziennym i przenoszę je na swoje lekcje i do swoich materiałów. Dążę do tego, aby uczniowie potrafili prowadzić literacki dialog - szukali tropów, odniesień i wiedzieli, dlaczego coś lub ktoś pojawia się w dziele i jakie niesie za sobą przesłanie.Moje materiały są autorskie, tworzę je, wzorując się na schematach zadań z E8 i matury z języka polskiego. W tworzeniu 0brazów najczęściej pomaga mi sztuczna inteligencja 😉 Zachęcam do odwiedzania mojego sklepu i znajdowania w nim nie tylko materiałów, ale i inspiracji 😉Cieszę się, że tu jesteś! Miło Cię gościć!

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *