Jesień – jesienne nastroje w wierszach Marii Konopnickiej „Jesienią” i Leszka Długosza „Dzień w kolorze śliwkowym”.

Materiał cyfrowy

Oddaję w Państwa ręce długą, dziesięcio stronicową kartę pracy o jesieni. Bazuje ona głównie na dwóch wierszach: Marii Konopnickiej „Jesienią” z wierszy dla dzieci i Leszka Długosza „Dzień w kolorze śliwkowym” (piosence, którą wykonuje sam autor; jest dostępna do wysłuchania na YouTube). 

Karta ta umożliwia na kilku płaszczyznach rozmowę o trzeciej porze roku. Porusza wyobraźnię, pomaga zebrać wiedzę z biologii (przyrody), być może geografii (wiedza o klimacie), ćwiczy wrażliwość poetycką oraz literacką, a także artystyczną (plastyczną), jako że ostatnie zadanie na podsumowanie wymaga przygotowania dowolną techniką pracy plastycznej o jesieni w nawiązaniu do tekstów poetyckich. 

Polecam tę kartę i będę wdzięczny za informacje zwrotne na jej temat. 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 10
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Jakub Polonistyczny

Jestem nauczycielem języka polskiego od kilkunastu lat. Poza dziennymi studiami na filologii polskiej ukończyłem również podyplomowo edukację przedszkolną i wczesnoszkolną, historię oraz historię sztuki.

Nauczanie języka polskiego bardzo szeroko rozumianego jako nauki kultury (malarstwa, muzyki, filmu, filozofii i kulturoznawstwa oraz wszelkich innych nauk pokrewnych humanistyce) jest mi szalenie bliskie. W swojej pracy staram się przekazywać i budzić w uczniach zainteresowanie przede wszystkim kulturą oraz dobrą w moim odczuciu literaturą. Ponadto wspieram ich zawsze w umiejętności wyrażania własnego zdania zawsze popartego odpowiednimi argumentami. 

Nie lubię oceniać, natomiast bardzo cenię sobie dawanie uczniom konstruktywnej informacji zwrotnej o ich postępach w nauce, brakach, tym, nad czym powinni popracować. Nie chcę z nich zrobić polonistów, lecz świadomych użytkowników języka z wrażliwością na człowieczeństwo ... 

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *