Perfekt – gry

Materiał cyfrowy

W skład zestawu wchodzą trzy gry językowe, dotyczące tworzenia czasu przeszłego Perfekt od czasowników nieregularnych (tych najczęściej pojawiających się w tabelkach, a jednocześnie tych, w których temacie następuje jakaś zmiana).
Pierwszą grą jest trimino składające się z dwóch stron do wycięcia. Figury rozcinamy na pojedyncze trójkąty i z całości układamy duży sześciokąt, w ten sposób, aby do czasownika w bezokoliczniku przylegała jego forma w czasie przeszłym np.: treffen – hat getroffen.
Druga gra to popularne Dobble, składające się z aż 31 „kółek”, na których znajdziemy formy Partizip II czasowników nieregularnych. Gracze przed zabraniem kółka dla siebie i zdobyciem punktu powinni podać bezokolicznik, albo znaczenie danego czasownika (oczywiście mogą podać jedno i drugie a także czasownik posiłkowy).
Trzecią grą jest populana gra: Mensch ärgere dich nicht. Zasady są wszystkim znane, ale przed ustawieniem pionka na odpowiednim polu gracz musi podać formę Partizip II czasownika, który na tym polu się znajduje. Dodatkowo dla urozmaicenia na planszy są 4 pola funkcyjne (2 pola do ponownego rzutu kostką i 2 do straty kolejki) Ponadto na planszy są również pionki i kostka do wycięcia.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Język niemiecki
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .pdf
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 8
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

ULinki

Jestem dyplomowanym nauczycielem języka niemieckiego z ponad 20-letnim doświadczeniem w pracy z uczniami różnych grup wiekowych. Uczę w Zespole Szkół Zakonu Pijarów w Poznaniu – zarówno w klasach 4-8 szkoły podstawowej, jak i 1-4 liceum ogólnokształcącego. Mam za sobą lata pełne wyzwań i sukcesów jako przewodnicząca zespołu języków obcych oraz egzaminator maturalny.

Moje lekcje to dynamiczne, angażujące i inspirujące spotkania z językiem niemieckim. Wykorzystuję bogaty wachlarz nowoczesnych narzędzi – od aplikacji i animacji edukacyjnych, przez interaktywne prezentacje, aż po tradycyjne, analogowe materiały, które można dotknąć, przetestować i sprawdzić w praktyce. Wierzę, że najlepsze efekty osiąga się dzięki połączeniu kreatywności z solidną wiedzą.

Tworzę materiały, które nie tylko uczą, ale też bawią i motywują do nauki. Dzięki nim lekcje stają się ciekawsze, a uczniowie chętniej angażują się w proces zdobywania nowych umiejętności językowych. Z pasją dzielę się swoimi pomysłami z innymi nauczycielami, oferując gotowe do użycia materiały, które sprawdzają się w każdej klasie.

Jeśli szukasz oryginalnych, skutecznych i starannie opracowanych materiałów, które pomogą Ci osiągnąć sukces w pracy z uczniami – trafiłeś idealnie! Razem sprawmy, by nauka niemieckiego była przygodą pełną fascynujących odkryć. 🌟

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *