
Przedszkole: Wsparcie dla różnorodnych potrzeb uczniów

1. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)

Problemy:

Trudności w komunikacji werbalnej i niewerbalnej

Ograniczone zainteresowania i powtarzające się zachowania

Trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji społecznych

Problemy sensoryczne

Problemy z adaptacją do zmian w rutynie

Cele:

Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i społecznych

Adaptacja do przedszkolnych rutyn

Wsparcie sensoryczne
2. Dzieci z opóźnieniem rozwoju mowy i języka

Problemy:

Trudności w rozumieniu i używaniu języka

Ograniczony zasób słownictwa

Problemy z artykulacją

Trudności w budowaniu zdań i opowiadaniu historii

Frustracja prowadząca do problemów behawioralnych

Cele:

Rozwijanie umiejętności językowych

Współpraca z logopedą

Ćwiczenia artykulacyjne i komunikacyjne
3. Dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi

Problemy:

Nadmierna aktywność (ADHD) lub apatia


Problemy z kontrolowaniem emocji

Trudności w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami

Impulsywność

Lęki i obawy wpływające na uczestnictwo w zajęciach

Cele:

Zarządzanie zachowaniem

Wsparcie emocjonalne

Budowanie relacji społecznych
4. Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

Problemy:

Trudności w uczeniu się nowych umiejętności

Opóźnienia w rozwoju mowy i umiejętności społecznych

Problemy z koncentracją

Potrzeba dostosowania metod nauczania

Trudności w samodzielnym wykonywaniu codziennych czynności

Cele:

Indywidualne plany nauczania

Rozwijanie umiejętności samoobsługowych

Wsparcie w nauce nowych umiejętności
5. Dzieci z wadami słuchu lub wzroku

Problemy:

Trudności w komunikacji (zwłaszcza u dzieci z wadami słuchu)

Problemy z orientacją przestrzenną i koordynacją ruchową

Potrzeba specjalistycznych pomocy dydaktycznych

Trudności w integracji z rówieśnikami

Potrzeba dostosowania środowiska przedszkolnego

Cele:

Dostosowanie środowiska edukacyjnego

Specjalistyczne pomoce dydaktyczne

Wsparcie integracji społecznej
Klasy 1-3: Wsparcie dla różnorodnych potrzeb uczniów
1. Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

Problemy: trudności z nauką, rozumieniem i przetwarzaniem informacji

.

Cele: dostosowane materiały dydaktyczne

, indywidualne podejście

, wzmacnianie umiejętności samoobsługowych

.
2. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)

Problemy: trudności w komunikacji, interakcjach społecznych oraz powtarzalne zachowania

.

Cele: rozwijanie umiejętności społecznych i komunikacyjnych

, wsparcie sensoryczne

.
3. Dzieci z zaburzeniami mowy i języka

Problemy: trudności z artykulacją, płynnością mowy, rozumieniem i używaniem języka

.

Cele: współpraca z logopedą

, specjalistyczne ćwiczenia

, rozwijanie zasobu słownictwa

.
4. Dzieci z ADHD

Problemy: trudności z koncentracją, kontrolą impulsów i utrzymaniem uwagi

.

Cele: strategie zarządzania zachowaniem

, dostosowania edukacyjne

.
5. Dzieci z dysleksją, dysgrafią, dyskalkulią

Problemy: trudności w czytaniu, pisaniu, matematyce

.

Cele: specjalne metody nauczania

, dodatkowe materiały dydaktyczne

, narzędzia wspomagające

.
6. Dzieci z niepełnosprawnością ruchową

Problemy: potrzeba dostosowania fizycznego środowiska edukacyjnego

.

Cele: wsparcie fizjoterapeutyczne

, dostosowanie przestrzeni

.
7. Dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi

Problemy: trudności w regulacji emocji, problemy z zachowaniem


.

Cele: terapia behawioralna

, wsparcie psychologiczne

.
8. Dzieci z wadami słuchu i wzroku

Problemy: potrzeba dostosowania w zakresie komunikacji i specjalistycznych materiałów edukacyjnych


.

Cele: użycie systemów komunikacji alternatywnej

, technologie wspomagające

.
9. Dzieci z chorobami przewlekłymi

Problemy: częsta absencja, zmniejszona wytrzymałość fizyczna

.

Cele: indywidualne plany edukacyjne

, elastyczne podejście do nauki

.
Klasy 4-8: Wsparcie dla różnorodnych potrzeb uczniów
1. Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

Problemy: trudności z przyswajaniem informacji, wolniejsze tempo nauki

.

Cele: dostosowanie materiałów dydaktycznych

, indywidualne podejście

.
2. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)

Problemy: trudności w komunikacji werbalnej i niewerbalnej

, ograniczone umiejętności społeczne

.

Cele: użycie systemów komunikacji alternatywnej

, terapia behawioralna

.
3. Dzieci z ADHD

Problemy: trudności z koncentracją, impulsywność

.

Cele: techniki zarządzania czasem

, strategie organizacyjne

.
4. Dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi

Problemy: problemy z regulacją emocji, agresja

.

Cele: terapia behawioralna

, wsparcie psychologiczne

.
5. Dzieci z dysleksją, dysgrafią, dyskalkulią

Problemy: trudności w czytaniu, pisaniu, matematyce

.

Cele: specjalistyczne metody nauczania

, dodatkowe materiały dydaktyczne

.
6. Dzieci z wadami słuchu

Problemy: trudności w komunikacji werbalnej

.

Cele: użycie systemów komunikacji alternatywnej

, wsparcie logopedyczne

.
7. Dzieci z wadami wzroku

Problemy: trudności w przetwarzaniu informacji wizualnych

.

Cele: materiały dydaktyczne dostosowane do potrzeb

, technologie wspomagające

.
8. Dzieci z chorobami przewlekłymi

Problemy: częsta absencja, zmniejszona wytrzymałość fizyczna

.

Cele: indywidualne plany edukacyjne

, elastyczne podejście do nauki

.
9. Dzieci z opóźnieniem rozwoju mowy i języka

Problemy: trudności w artykulacji, ograniczony zasób słownictwa

.

Cele: terapia logopedyczna

, ćwiczenia językowe

.
10. Dzieci z problemami w nauce wynikającymi z trudnej sytuacji rodzinnej

Problemy: niska motywacja, problemy emocjonalne

.

Cele: współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym

, programy wsparcia emocjonalnego

.
Dlaczego warto zakupić nasz plan?
Kompleksowe wsparcie: plan obejmuje różnorodne strategie i metody wspierające dzieci z różnymi potrzebami edukacyjnymi.
Praktyczne działania: Każdy miesiąc zawiera przykładowe działania, które pomagają nauczycielom skutecznie wspierać rozwój uczniów.
Indywidualne podejście: Plan uwzględnia indywidualne potrzeby każdego dziecka, co zwiększa efektywność nauczania i wspiera rozwój umiejętności.
Współpraca z rodzicami i specjalistami: Regularne spotkania i konsultacje pomagają w dostosowywaniu planu do bieżących potrzeb uczniów.

Kup teraz i zainspiruj się przykładami oraz zapewnij swoim uczniom wsparcie, którego potrzebują!
Inne dokumenty ktore mogą Cie zainteresować:
Plan Pracy – na cały rok:

Plan pracy – rewalidacja – 25 zł
Plan pracy – Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – 25 zł

pedagog specjalny-

wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Każdy wpis powinien odzwierciedlać konkretne działania, ich cel i efekty, przy jednoczesnym zachowaniu zasad poufności i zgodności z przepisami edukacyjnymi.
#logopeda #psycholog #rewalidacja #korekcyjnokomoensacyjne #afazja #rewalidacja #psycholog #szkola #zajeciakorekcyjnokompensacyjne #dziennik
#pedagogspecjalny #nauczycielspecjalny #dziennik #wpisdodziennika #wpisydodziennika #ewaluacja #praktyki
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź