Ruch i Samodzielność – Program Rozwoju Motoryki dla Dzieci z Niepełnosprawnością Ruchową
Zajęcia rewalidacyjne „Ruch i Samodzielność” to idealna okazja, aby wesprzeć rozwój motoryczny oraz zwiększyć pewność siebie najmłodszych!
Czas realizacji: Wrzesień – Czerwiec
Liczba godzin: 1 godzina tygodniowo, 38 godzin w roku szkolnym.
Podczas zajęć skupiamy się na:
Usprawnianiu motoryki dużej i małej:
Pracujemy nad siłą mięśniową, gibkością oraz poprawą precyzji ruchów. Dzieci uczą się kontrolować swoje ruchy poprzez ćwiczenia rozwijające, takie jak rzucanie do celu, tor przeszkód czy zabawy z piłką .
Wzmacnianiu prawidłowej postawy ciała:
Dzieci ćwiczą utrzymywanie prawidłowej postawy w różnych pozycjach (stanie, siedzenie, leżenie). Regularne ćwiczenia pomagają w poprawie stabilności i zmniejszają ryzyko wad postawy .
Ćwiczeniu koordynacji wzrokowo-ruchowej:
Dzięki zadaniom, które wymagają jednoczesnej pracy rąk i wzroku, takim jak nawlekanie koralików, rysowanie, układanie klocków – rozwijamy precyzję oraz współpracę oka i ręki .
Zwiększaniu samodzielności i sprawności motorycznej:
Dzieci nabywają umiejętności niezbędne do samodzielnego wykonywania codziennych czynności, takich jak ubieranie się, mycie zębów, korzystanie ze sztućców. Te proste aktywności wzmacniają ich poczucie własnej wartości .
Rozwijaniu sprawności manualnej:
Poprzez różnorodne ćwiczenia manualne, takie jak wycinanie, malowanie, lepienie z plasteliny – dzieci wzmacniają mięśnie dłoni, co przygotowuje je do efektywnego pisania .
Zwiększaniu autonomii dziecka w codziennych sytuacjach:
Dzieci uczą się radzić sobie w nowych sytuacjach ruchowych, np. podczas zabaw zespołowych czy korzystania z różnych sprzętów (np. równoważni, schodów), co rozwija ich zdolności adaptacyjne i zwiększa niezależność w sferze ruchowej .
W ramach programu wykorzystujemy różne metody pracy, takie jak:
Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem piłek, klocków, lin i mat sensorycznych,
Elementy zabawy ruchowej, np. tory przeszkód czy zabawy rzutem do celu,
Wizualizacje i demonstracje prawidłowych wzorców ruchowych,
Powtarzanie sekwencji ruchowych w celu utrwalenia poprawnych nawyków ruchowych.
#RozwójDziecka #Rewalidacja #NiepełnosprawnośćRuchowa #MotorykaDuża #MotorykaMała #ZajęciaTerapeutyczne #WsparcieDlaDziecka #ZajęciaRuchowe #KoordynacjaRuchowa #SprawnośćManualna #SamodzielnośćDziecka #TerapiaDzieci #ZajęciaRewalidacyjne #WspieramyDzieci #EdukacjaSpecjalna #DzieckoZPotencjałem #RozwójMotoryki #TerapiaRuchowa #RehabilitacjaDzieci
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Rozwój nauczyciela/Kursy/Szkolenia/Webinary |
Klasa/wiek | 2-3 lata, 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat |
Przedmiot | Wychowanie do życia w rodzinie |
Dokumenty | .docx |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, wzór |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 41 - 50 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | ponad 120 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź