Projekt matematyczny: Stwórz własną Farmę – Nauczanie Oparte na Projektach (PBL) dla kl.5-8

Materiał cyfrowy

„Stwórz własną Farmę” to kilkudniowy projekt matematyczny przeznaczony dla uczniów do wykonania samodzielnie lub w grupie.

Uczniowie muszą odpowiednio zarządzać swoim budżetem i posiadaną ziemią, aby mieć jak największy zysk.

Uczniowie będą:
– wymyślać nazwę swojej farmy,
– dobierać zwierzęta i rośliny zgodnie z budżetem,
– tworzyć projekt farmy (pole i obwód) zgodnie z dostępną przestrzenią i budżetem,
– obliczać wydatki i zyski,
– sprzedawać swoje towary na targu.

Ten projekt obejmuje:
– działania pisemne (dodawanie, odejmowanie, mnożenie),
– ułamki dziesiętne,
– pole i obwód,
– zarządzanie pieniędzmi.

Produkt zawiera (pliki do pobrania):
– Edytowalna wersja w PowerPoint™ (14 stron).
– Wersja do druku w pdf (kolor).
– Wersja do druku w pdf (czarno-biała).
– Przykład zrealizowanego projektu.
– Karta oceny projektu.

9.99PLN – Dodaj do koszyka Do ceny należy doliczyć 5% podatku
Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja

Inspire Math Matematyka

Tworzę matematyczne materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata.

Głównie skupiam się na amerykańskim stylu nauczania, czyli na grywalizacji, nauczaniu opartym na projektach, zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, nauczaniu przez odkrywanie oraz na połączeniu matematyki ze sztuką.

Grywalizacja/gamifikacja to wykorzystanie mechanizmów znanych z gier np. do pobudzania do nauki. Tworzę gry i escape roomy, które motywują uczniów do rozwiązywania zadań poprzez zdobywanie punktów, przechodzenie do kolejnych etapów i wygrywanie. Stworzenie wciągającej fabuły powoduje, że dziecko chce przejść dalej i samo sięga do książek, aby znaleźć poprawny wynik. Każdy z nas potrzebuje motywacji, więc dlaczego nie motywować dzieci do nauki poprzez połączenie jej z grami?

Uczniowie zapamiętują z lekcji najwięcej, gdy działają praktycznie. Nauczanie oparte na projektach oraz nauczanie przez odkrywanie pomaga uczniom przejąć odpowiedzialność za swoją naukę. Ciekawość pomaga zaangażować się uczniom i lepiej zrozumieć temat, zamiast tylko zapamiętywać zasady lub formuły.

Połączenie matematyki i sztuki zwiększa kreatywność wśród uczniów. Wzmacnianie zdolności artystycznych pozytywnie wpływa na umiejętności związane z matematyką. To połączenie powoduje, że umysł myśli w nowy i nieoczekiwany sposób.

FB - Inspire Math Matematyka
https://www.facebook.com/inspire.math.matematyka

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *