Wpisy do dziennika praktyk – praca z uczniami z autyzmem

Materiał cyfrowy
 
Dla kogo: Klasy 4-6
Strony: 65
Spis treści:
1. Strona tytułowa
2. Cel praktyki
  • Ogólne cele praktyki.
  • Specyficzne cele związane z pracą z uczniami z autyzmem.
3. Plan praktyki
  • Harmonogram dni i godzin praktyki.
  • Opis planowanych działań na każdy dzień.
4. Dokumentacja placówki i uczniów
  • Opis dokumentacji placówki, w tym specjalistycznej dokumentacji dotyczącej uczniów z autyzmem (10 godzin).
  • Sprawozdanie z zapoznania się z dokumentacją indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET) uczniów.
5. Hospitacja zajęć
  • Opis zajęć obserwowanych (40 godzin).
  • Data, godzina, przedmiot, klasa.
  • Cele zajęć.
  • Metody i formy pracy stosowane przez nauczyciela.
  • Zastosowane materiały i środki dydaktyczne.
  • Uwagi dotyczące pracy uczniów, zwłaszcza tych z autyzmem.
  • Wnioski i refleksje studenta.
6. Asystentura – prowadzenie zajęć wspólnie z nauczycielem
  • Opis zajęć prowadzonych wspólnie z nauczycielem (20 godzin).
  • Data, godzina, przedmiot, klasa.
  • Cele zajęć.
  • Opis roli studenta w prowadzeniu zajęć.
  • Reakcje uczniów, zwłaszcza tych z autyzmem.
  • Refleksje i wnioski dotyczące współpracy z nauczycielem.
7. Samodzielne prowadzenie zajęć
  • Opis zajęć prowadzonych samodzielnie przez studenta (50 godzin).
  • Data, godzina, przedmiot, klasa.
  • Cele zajęć.
  • Szczegółowy konspekt zajęć.
  • Metody i formy pracy.
  • Zastosowane materiały i środki dydaktyczne.
  • Ocena realizacji celów.
  • Reakcje uczniów, zwłaszcza tych z autyzmem.
  • Refleksje i wnioski na przyszłość.
8. Trzy konspekty zajęć
  • Konspekty zajęć przeprowadzonych przez studenta, podpisane przez nauczyciela i studenta.
  • Data i godzina zajęć.
  • Cele zajęć.
  • Opis treści i przebiegu zajęć.
  • Zastosowane metody i formy pracy.
  • Wykorzystane materiały dydaktyczne.
9. Ocena praktyki
  • Opinia opiekuna praktyk z placówki (dyrektora lub nauczyciela).
  • Ocena realizacji zadań przez studenta.
  • Mocne strony studenta.
  • Obszary wymagające dalszego rozwoju.
10. Refleksje studenta
  • Opis doświadczeń zdobytych podczas praktyki.
  • Wnioski dotyczące pracy z uczniami z autyzmem.
  • Przemyślenia na temat zastosowanych metod i form pracy.
  • Plany na przyszłość związane z pracą z uczniami z autyzmem.

    Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

    Każdy wpis powinien odzwierciedlać konkretne działania, ich cel i efekty, przy jednoczesnym zachowaniu zasad poufności i zgodności z przepisami edukacyjnymi.
Kategorie ogólne Rozwój nauczyciela/Kursy/Szkolenia/Webinary
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .docx
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 61 - 70
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

aniazajaczek

💫 O MNIENazywam się Anna Zajączek i od 2015 roku z pasją tworzę przestrzeń, w której dzieci mogą rozwijać swoje talenty, poznawać świat i uczyć się poprzez zabawę. Uwielbiam wdrażać nowoczesne, aktywizujące metody pracy – szczególnie bliskie są mi:🔹 STEAM,🔹 Agile w edukacji,🔹 Kodowanie na dywanie i programowanie w przedszkolu,🔹 Metoda projektu,🔹 Mindfulness i joga dziecięca,🔹 Design Thinking dla dzieci,🔹 a także koncepcje Friedricha Fröbla i planu daltońskiego.Wszystkie te podejścia skutecznie łączę w codziennej praktyce, tworząc dynamiczne, inspirujące i przyjazne środowisko edukacyjne.🛠️ Co oferuję?Prowadzę własną działalność edukacyjną, wspierając nauczycieli, wychowawców i studentów kierunków pedagogicznych w całej Polsce poprzez:✔️ Gotowe materiały dydaktyczne – scenariusze zajęć, karty pracy, zabawy tematyczne i ruchowe, dekoracje oraz pomoce edukacyjne – wszystko dostosowane do rzeczywistych potrzeb nauczycieli i dzieci.✔️ Dokumentację pedagogiczną – pomoc w opracowaniu dokumentów od przedszkola po klasy 1–8, a także wsparcie studentów w tworzeniu materiałów na praktyki i egzaminy.✔️ Innowacje i projekty edukacyjne – tworzę i wdrażam nowoczesne programy oraz autorskie innowacje pedagogiczne, które rozwijają dzieci zgodnie z ideą pedagogiki aktywnej i indywidualnego podejścia.❤️ Dlaczego warto wybrać moje materiały?🌟 Innowacyjność i jakość – każdy materiał jest zgodny z aktualnymi trendami edukacyjnymi i realnymi potrzebami dzieci.📎 Praktyczność – wszystko jest gotowe do wdrożenia „tu i teraz”, bez zbędnych przygotowań.🤝 Wsparcie nauczycieli – oferuję pomoc w dostosowywaniu dokumentacji, przygotowywaniu ewaluacji i codziennej pracy dydaktycznej.🎨 Inspiracja i kreatywność – moje materiały pobudzają wyobraźnię, zachęcają do działania i sprawiają, że nauka staje się przyjemnością.Setki nauczycieli już zaufały moim rozwiązaniom, które nie tylko ułatwiają codzienną pracę, ale przede wszystkim wnoszą więcej radości, zaangażowania i harmonii do sal przedszkolnych i klas 1–3.🤗 Zapraszam Cię do współpracyRazem możemy tworzyć edukację, która rozwija, wspiera i inspiruje – taką, do której dzieci chcą wracać z uśmiechem każdego dnia. 🌈

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *