Mastering Education Through Awareness – Przewodnik dla nauczycieli rozwijający krytyczne myślenie, metapoznanie i refleksyjne uczenie się to 60 (lub 30) interaktywnych scenariuszy lekcji bazujących na współpracy uczniów, które można wkomponować w dowolne plany lekcji lub dostosować do własnych potrzeb – bez zastępowania obowiązującego programu nauczania! Scenariusze „jak to zrobić” wspomagają nauczycieli dostarczając im narzędzi do pracy z uczniami, kształtowania ich metapoznania, rozwijania umiejętności myślenia krytycznego oraz wprowadzania refleksyjnego uczenia się. Strategia M.E.T.A. była stosowana przez dekady w nauczaniu języka angielskiego przez Beatę Mirecką-Jakubowską – doświadczoną edukatorkę, długoletnią nauczycielkę i egzaminatorkę programu IB English B. Przez wiele lat Beata integrowała rozwijanie umiejętności uczenia się przez całe życie z programami nauczania języka angielskiego, promując rozwój myślenia ukierunkowanego na wzrost (growth mindset) oraz wspierając zdobywanie szerokiego wachlarza kompetencji XXI wieku podczas nauki języka. Książka M.E.T.A. Mastering Education Through Awareness – Przewodnik dla nauczycieli rozwijający krytyczne myślenie, metapoznanie i refleksyjne uczenie się została napisana przez Beatę oraz Katarzynę Pelc, doświadczoną nauczycielkę języka angielskiego z ponad 20-letnim stażem pracy w polskich szkołach publicznych. Kasia jest egzaminatorką egzaminu maturalnego z języka angielskiego oraz egzaminów Cambridge na poziomach FCE, CAE i CPE. Ponadto jest trenerką rozwoju kompetencji międzykulturowych w Europejskiej Federacji na rzecz Nauki Międzykulturowej oraz regionalną koordynatorką Programów Międzykulturowych AFS w regionie kieleckim. Autorka licznych artykułów naukowych i edukacyjnych, występowała na wielu konferencjach krajowych i międzynarodowych.