Pakiet zawiera materiały na 4-6 lekcji rozwijających umiejętność tworzenia listu od wprowadzenia do sprawdzenia tej umiejętności. Można go wykorzystać w klasach IV-VI.
Lekcja 1- Jak napisać list? – polecam tę lekcję realizować na 2 godz. lekcyjnych.
Materiał zawiera:
§ cel i nacobezu,
§ instrukcję do pracy w grupach wraz z listem wzorcowym, na podstawie którego uczniowie będą wyszukiwać elementów tej formy wypowiedzi. W zadaniu tym została wykorzystana rutyna myślenia krytycznego: Widzę-Myślę-Zastanawiam się,
§ wklejkę- schemat listu z wyszczególnionymi wyznacznikami,
§ słownictwo do listu,
§ wzór listu.
Lekcja 2 – Wspólne redagowanie listu. – polecam tę lekcję realizować na 2 godz. lekcyjnych.
Materiał zawiera:
§ cel i nacobezu,
§ przykładowy plan listu,
§ list z lukami do uzupełnienia,
§ słownictwo nadające spójność wypowiedzi,
§ nacobezu w formie pytań do samooceny.
Lekcja 3- Przygotowanie do napisania listu. – polecam tę lekcję na co najmniej 2 godz. lekcyjne
Materiał zawiera:
§ cel i nacobezu,
§ wzór listu ze wskazówkami dla ucznia,
§ słownictwo do listu,
§ nacobezu w formie pytań do samooceny- uczeń po pierwszym samodzielnym napisaniu listu stosuje je, aby dokonać autokontroli i podjąć decyzję, czy oddaje do sprawdzenia pracę czy chce ją poprawić.
§ nacobezu ze wskazówkami do informacji zwrotnej. Uczeń otrzymuje od nauczyciela tę wklejkę po pierwszej poprawie listu. Kiedy odda pracę do sprawdzenia , nauczyciel wykorzystuje tę wklejkę do informacji zwrotnej. Można we wskazówkach zapisanych na kartce podkreślić na zielono to, co w pracy jest dobrze, a na czerwono to, co jest źle. Na koniec wystarczy podać wskazówki, co i jak poprawić, Dzięki tej wklejce nauczyciel oszczędza czas i szybciej przekazuje informację zwrotną.
§ kryteria oceny listu,
§ refleksję po lekcji,
§ pracę domową w formie wklejki.
Lekcja 4- Wypracowanie klasowe sprawdzające umiejętność pisania listu – lekcja jednogodzinna.
Materiał zawiera:
§ kartę pracy z tematem, liniami i kryteriami oceny.
Karta pracy jest edytowalna, więc można ją wykorzystać również na ewaluację naszej pracy na koniec semestru lub roku. Wówczas nie ocenia się listu na stopień.
Jeśli materiał zamieszczony tu podoba Ci się, zostaw recenzję.
Życzę wspaniałej edukacyjnej przygody:)
§
GALERIA |
|
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | .docx |
Pliki graficzne | .jpg |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | formy wypowiedzi, jezykpolski, karta pracy, list, wklejka |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 21 - 30 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | ponad 120 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź