Fundamenty matematyczne – karty pracy dla szkoły ponadpodstawowej

„Fundamenty matematyczne. Karty pracy dla szkoły ponadpodstawowej” to odpowiedź na potrzeby nauczycieli, którzy poszukują wsparcia przy wprowadzaniu nowych, elementarnych zagadnień i umiejętności na lekcjach. Możliwe jest też wykorzystanie ich podczas edukacji domowej oraz w ramach pracy samodzielnej (np. celem uzupełnienia umiejętności ucznia po dłuższej nieobecności w szkole).

Treści poukładane są według punktów podstawy programowej, a zamieszczone zadania odnoszą się do tytułowych „fundamentów”, których opanowanie jest niezbędne do realizacji wymagań edukacyjnych. 

System pracy z kartami opiera się o dwie metody: modelowanie i ćwiczenia mieszane.

Każda karta pracy 1-31 zawiera trzy przykłady – pierwszy jest rozwiązany krok po kroku, drugi to zadanie do uzupełnienia, a trzeci do pracy samodzielnej. Taki system motywuje do rozwoju, a graficzny układ kolumnowy ułatwia uporządkowanie treści. Wszystkie te karty są w dwóch wersjach – kolorowa do uzupełnienia, czarno – biała do uzupełnienia i czarno – biała z rozwiązaniem.

Karty 32-36 to mix zadań. Na przykład karta zawierająca polecenie „rozwiąż równanie” to trzy różne równania – uczeń powinien sięgnąć pamięcią do rodzajów równań, z którymi zetknął się wcześniej i zdecydować, która metoda okaże się odpowiednia i skuteczna w tym konkretnym przykładzie. 

Takie ćwiczenia (dodatkowo rozłożone w czasie) pozwalają wyrobić zdolność do rozróżniania konkretnych typów problemów (zadań) i wyboru właściwego narzędzia (metody) ich rozwiązania, a zbiór poznanych narzędzi stale się powiększa.

Karty pracy można kserować uczniom do pracy samodzielnej lub grupowej, a także udostępnić na tablicy multimedialnej/ ekranie (w przypadku niektórych uczniów, analiza i przepisanie przykładów z tablicy okazuje się skuteczniejsze niż wypełnienie skserowanych kart). Używając tableta graficznego, nauczyciel ma możliwość uzupełniania kart na ekranie o własne komentarze i rysunki.

Spis treści – cz. 1:

I. Liczby rzeczywiste 

II. Wyrażenia algebraiczne 

III. Równania i nierówności 

IV. Układy równań 

V. Funkcje

VI. Ciągi 

Kategorie ogólne Szkoła ponadpodstawowa
Klasa/wiek Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Szkoła ponadpodstawowa, Edukacja dorosłych
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 101 lub więcej
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

ola.kozlowska co myślę to rysuję

Nauczycielka matematyki i wychowawczyni w jednym z liceów ogólnokształcących na Podkarpaciu, egzaminatorka CKE.Pomysłodawczyni i współautorka innowacji pn. „Autonomiai empatia na lekcjach przedmiotowych w liceum”, za którą uzyskała „Certyfikat Podkarpackiej Akademii Innowacji Pedagogicznych”.Autorka artykułów w czasopismach „Kwartalnik Edukacyjnych” (PCEN) oraz „Sygnał” (Oficyna MM).Absolwentka studiów podyplomowych na kierunkach „neurodydaktyka” oraz „tutoring i coaching w edukacji”, kursu dla nauczycieli „Szkoła współpracy” organizowanego przez NVClab, a także licznych szkoleń dotyczących sketchnotingu.Certyfikowana nauczycielka daltońska, ukończyła kurs tutorski I stopnia.Pasjonatka psychologii pozytywnej i edukacji skoncentrowanej na rozwiązaniach, propagatorka myślenia wizualnego.Wierzy w rozwój intelektu, jest zafascynowana procesem przyswajania wiedzy. W codziennej pracy ceni dobrą organizację oraz nastawienie na rozwój. Uważa, że zaangażowany i pełen pasji nauczyciel to taki, który kocha to co robi i bezustannie szuka skuteczniejszych sposobów dotarcia do uczniów, a także uczy się tak dużo, jak to tylko możliwe. W wolnej chwili lubi biegać, czytać kryminały i gotować. Prywatnie żona i mama dwóch dziewczynek, które, podobnie jak uczniowie, są dla niej niewyczerpanym źródłem inspiracji.

facebook.com/CoMysleToRysuje

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *