Jak skutecznie się uczyć? Sprawdzone strategie, samodzielne notatki i skuteczna nauka biologii
Webinar Olivii Dycewicz
Czy samodzielne tworzenie notatek naprawdę zwiększa skuteczność nauki? Czy zakreślacze pomagają, czy wręcz przeszkadzają? Czy „wkuwanie” to zawsze zła strategia? Jak rozkładać naukę w czasie, aby naprawdę przynosiła efekty?
Zapraszamy na inspirujący webinar prowadzony przez Olivię Dycewicz – nauczycielkę biologii, doradcę metodycznego i ekspertkę edukacji opartej na dowodach naukowych! Dowiedz się, jak wykorzystać sprawdzone metody uczenia się w swojej pracy lub w codziennej nauce uczniów.
Co otrzymasz, zamawiając nagranie tego webinaru?
Godzinne, merytoryczne wystąpienie Olivii Dycewicz, pełne konkretnych wskazówek opartych na badaniach naukowych i sprawdzonych w praktyce szkolnej.
📜 Dyplom ukończenia webinaru – potwierdzający Twoje nowe kompetencje w zakresie efektywnego uczenia się i nowoczesnych strategii edukacyjnych.
🖋️ Notatkę wizualną (sketchnotkę) – graficzne podsumowanie najważniejszych idei wystąpienia, idealne do szybkiego odświeżenia wiedzy i dzielenia się z uczniami.
📑 Prezentację z webinaru – wraz z linkami do wszystkich materiałów i źródeł, o których mówiła prowadząca. Dzięki temu łatwo sięgniesz po sprawdzone narzędzia i dodatkowe pomoce edukacyjne!
Podczas webinaru dowiesz się:
🟡 Jakie strategie uczenia się mają naukowe potwierdzenie skuteczności, a które są mitami edukacyjnymi?
🟡 Dlaczego samodzielne tworzenie notatek jest jednym z najważniejszych nawyków skutecznego ucznia.
🟡 Czy zakreślacze są naprawdę przyjaciółmi ucznia, czy mogą przeszkadzać w efektywnej nauce?
🟡 Czym różni się prawdziwe zgłębianie informacji od tradycyjnego „wkuwania” materiału na pamięć?
🟡 Jak mądrze wykorzystywać fiszki – kiedy naprawdę działają, a kiedy tracą swoją moc?
🟡 Dlaczego testy mogą być skutecznym narzędziem nauki, a nie tylko przykrym obowiązkiem?
🟡 Jak rozłożyć naukę w czasie, aby nie dać się oszukać własnemu mózgowi i utrzymać wysoki poziom zapamiętania.
🟡 Jakie warunki do nauki rzeczywiście sprzyjają koncentracji i zapamiętywaniu (i dlaczego idealna cisza wcale nie zawsze jest konieczna).
Dlaczego warto?
🟡 Zdobędziesz wiedzę, którą możesz od razu wykorzystać w swojej pracy dydaktycznej lub w pracy własnej z uczniami.
🟡 Poznasz praktyczne, skuteczne narzędzia uczenia się, poparte badaniami i sprawdzone na sali lekcyjnej.
🟡 Otrzymasz zestaw gotowych materiałów wspierających wdrażanie nowych strategii uczenia się.
🟡Nauczysz się świadomie wybierać najlepsze metody dla siebie lub swoich uczniów.
🟡Wzbogacisz swoje portfolio rozwojowe o certyfikowany dyplom uczestnictwa.
O prowadzącej:
Olivia Dycewicz to nauczycielka biologii w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej ATUT Fundacji Edukacji Międzynarodowej we Wrocławiu. Pracuje w programie IB Middle Years Programme, jest doradcą metodycznym we Wrocławskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz członkinią grupy Superbelfrzy RP.
Współautorka serii podręczników „Biologia bez tajemnic” (WSiP), autorka zgamifikowanych cykli lekcji („Tropy Zbrodni”, „Międzygalaktyczne Potyczki Medyczne”), twórczyni licznych pomocy dydaktycznych, gier i modeli edukacyjnych.
Na co dzień nieustannie poszukuje nowych, skutecznych metod nauczania, dzieli się wiedzą na konferencjach i szkoleniach oraz inspiruje nauczycieli do pracy metodami opartymi na dowodach naukowych.
Nie ucz się więcej „na pamięć”!
Poznaj naukowo sprawdzone strategie uczenia się i zmień naukę w skuteczną i satysfakcjonującą podróż! 🚀
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź