Arkusz obserwacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym jest kompleksowym i łatwym w korzystaniu narzędziem umożliwiającym pedagogom, pedagogom specjalnym, psychologom, nauczycielom rewalidacji i wychowawcom skuteczną diagnozę oraz ocenę efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole ogólnodostępnej i specjalnej.
Karta obserwacji pozwala wizualnie przedstawiać aktualny poziom rozwoju ucznia w 12 obszarach aktywności. Jest to narzędzie, które umożliwia porównywanie wyników i ocen z wcześniejszych okresów, co pomaga dostrzec postępy lub regres i dostosowywać nasze metody nauczania do indywidualnych potrzeb każdego ucznia.
Formuła arkusza pozwala na łatwe i szybkie jego wypełnienie za pomocą kolorów co pozwala lepiej monitorować postępy oraz określać obszary, nad którymi warto pracować z uczniem.
Arkusz został stworzony w celu systematycznej obserwacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Jego głównym celem jest zbieranie danych pomocnych w diagnozie, planowaniu interwencji pedagogiczno-psychologicznej oraz monitorowaniu postępów ucznia.
Arkusz może być elementem dokumentacji uzupełniającej specjalistów szkolnych i elementem WOPFU.
Główne zalety Arkusza
Kompleksowe Narzędzie Diagnostyczne: Arkusz oferuje kompleksowe podejście do diagnozy ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, uwzględniając 12 obszarów aktywności podzielone na szczegółowe kompetencje i umiejętności ucznia.
Łatwość Korzystania: Formuła arkusza sprawia, że jest łatwy w użyciu przez pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów i wychowawców, nauczycieli rewalidacji ułatwiając skuteczną diagnozę i ocenę efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Wizualizacja Rozwoju Ucznia: Karta obserwacji pozwala wizualnie przedstawiać aktualny poziom rozwoju ucznia, co ułatwia porównywanie wyników z wcześniejszych okresów, umożliwiając identyfikację postępów lub regresu.
Elastyczność i Dostosowywanie Metod Nauczania: Możliwość łatwego dostosowywania arkusza do indywidualnych potrzeb ucznia, co pozwala na elastyczne planowanie interwencji pedagogiczno-psychologicznej.
Monitorowanie Postępów za Pomocą Kolorów: Wykorzystanie kolorów ułatwia szybkie wypełnienie arkusza, co z kolei umożliwia lepsze monitorowanie postępów ucznia oraz określanie obszarów, które wymagają dodatkowej pracy.
Systematyczna Obserwacja i Monitorowanie: Arkusz został stworzony z myślą o systematycznej obserwacji ucznia, co pozwala na skupienie się na zbieraniu danych pomocnych w diagnozie, planowaniu interwencji pedagogiczno-psychologicznej i monitorowaniu postępów.
Element Dokumentacji Specjalistycznej: Arkusz może stanowić istotny element dokumentacji uzupełniającej dla specjalistów szkolnych, służąc do pełniejszego zrozumienia potrzeb i postępów ucznia z niepełnosprawnością intelektualną.
Planowanie Dalszej Pracy: Arkusz obserwacji ucznia nie tylko identyfikuje aktualne umiejętności ucznia, ale także stanowi solidną podstawę do planowania dalszej pracy z uczniem (np. na zajęciach rewalidacyjnych).
Wersja Word z możliwością edycji, 4 strony A4. Materiał wielorazowego użytku.
Ostatnio przeglądane materiały
-
Ortograficzny, logopedyczny chińczyk, gra planszowa, grywalizacja głoska „ch, h”
-
Dzień pluszowego misia – kolorowanka xxl
-
Zestaw sketchnotek i kart pracy + gratisowe linki do prezentacji multimedialnych niekomercyjnych wykonanych w genial.ly do indywidualnego pobrania i użycia do celów niekomercyjnych. Chemia 7, „Świat okiem chemika”
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Dokumentacja nauczyciela |
| Klasa/wiek | Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
| Przedmiot | Inne |
| Dokumenty | .docx |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Diagnoza, Diagnoza funkcjonalna, IPET, Pedagog specjalny, Rewalidacja, Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, WOPFU |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
| Przeznaczenie materiału | |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź