Przystawanie trójkątów. Projektant mebli. Trójkąty przystające. Praktyczne zastosowanie matematyki.

Materiał cyfrowy

Projektant mebli. Trójkąty przystające. Praktyczne zastosowanie matematyki. 

Trójkątne półki produkowane są w różnych rozmiarach. W wyniku nieporozumienia w magazynie wszystkie półki zostały pomieszane przed etykietowaniem i teraz nikt nie jest w stanie ich poprawnie oznaczyć.

Każdy pracownik produkuje kilka różnych rozmiarów w zależności od dostępnych długości desek i opisuje je na swój sposób (czasem podaje długości, czasem kąty, a czasem jedno i drugie). Otrzymałeś/aś szkice pomieszanych trójkątnych półek z magazynu.

Pomóż rozwiązać problem pomieszanych półek i dopasuj odpowiednie etykiety.

Podziel 18 półek na 6 grup. Każda grupa to inny model półki. Sprawdź, które trójkąty są przystające, stosując twierdzenia o cechach przystawania trójkątów (BBB, BKB, KBK, *cecha przystawania trójkątów prostokątnych – opcjonalnie).

Produkt zawiera (pliki do pobrania):

– Edytowalna wersja w PowerPoint™.

– Wersja do druku w PDF + klucz odpowiedzi.

Może Cię również zainteresować:

Kategorie ogólne Szkoła ponadpodstawowa
Klasa/wiek Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , ,
Instrukcja

Inspire Math Matematyka

Tworzę matematyczne materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata.

Głównie skupiam się na amerykańskim stylu nauczania, czyli na grywalizacji, nauczaniu opartym na projektach, zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, nauczaniu przez odkrywanie oraz na połączeniu matematyki ze sztuką.

Grywalizacja/gamifikacja to wykorzystanie mechanizmów znanych z gier np. do pobudzania do nauki. Tworzę gry i escape roomy, które motywują uczniów do rozwiązywania zadań poprzez zdobywanie punktów, przechodzenie do kolejnych etapów i wygrywanie. Stworzenie wciągającej fabuły powoduje, że dziecko chce przejść dalej i samo sięga do książek, aby znaleźć poprawny wynik. Każdy z nas potrzebuje motywacji, więc dlaczego nie motywować dzieci do nauki poprzez połączenie jej z grami?

Uczniowie zapamiętują z lekcji najwięcej, gdy działają praktycznie. Nauczanie oparte na projektach oraz nauczanie przez odkrywanie pomaga uczniom przejąć odpowiedzialność za swoją naukę. Ciekawość pomaga zaangażować się uczniom i lepiej zrozumieć temat, zamiast tylko zapamiętywać zasady lub formuły.

Połączenie matematyki i sztuki zwiększa kreatywność wśród uczniów. Wzmacnianie zdolności artystycznych pozytywnie wpływa na umiejętności związane z matematyką. To połączenie powoduje, że umysł myśli w nowy i nieoczekiwany sposób.

FB - Inspire Math Matematyka
https://www.facebook.com/inspire.math.matematyka

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *