Rysowanie mapy w skali. Tajemnica Zaginionego Miasta.
Uczniowie wyruszają w podróż, aby odkryć Zaginione Miasto, ukryte miasto opisane w antycznej księdze.
Projekt zawiera 10 zadań polegających na obliczeniu odległości na mapie w podanej skali i 10 zadań polegających na obliczeniu rzeczywistych odległości na podstawie narysowanej mapy w skali.
Uczniowie odnajdują stare zapiski, które opisują dziesięć kluczowych miejsc w Zaginionym Mieście i ich odległości od siebie. Następnie mają za zadanie stworzyć własną, unikalną mapę miasta z wykorzystaniem tych odległości, linijki ze starożytnymi jednostkami i podanej skali.
Odległości są podawane w trzech starożytnych jednostkach długości stworzonych specjalnie na potrzeby tej aktywności: Glyphsteps (małe odległości), Templestrides (średnie odległości) i Mysticleaps (duże odległości). Jednostki przy zamianie odpowiadają cm/m/km.
Projekt zachęca do kreatywności, ponieważ istnieje niezliczona ilość sposobów na narysowanie mapy. Po stworzeniu map uczniowie mierzą odległości na swoich mapach i obliczają odpowiadające im odległości w rzeczywistości.
Dlaczego nauczanie projektowe? Co w tym wspaniałego? Daje uczniom możliwość rozwijania wiedzy i umiejętności poprzez stawianie czoła wyzwaniom i rozwiązywanie rzeczywistych problemów oraz utrzymuje zaangażowanie uczniów. Uczniowie mogą pracować we własnym tempie i nawet nie zdają sobie sprawy, że się uczą.
Daj uczniom większą kontrolę nad uczeniem się, pozwalając im podejmować własne decyzje.
Produkt zawiera (pliki do pobrania):
– Edytowalna wersja w PowerPoint™.
– Wersja do druku w PDF.
– Przykład zrealizowanego projektu.
– Karta oceny projektu.
Może Cię również zainteresować:
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
|
| Kategorie ogólne | Zajęcia kreatywne |
| Klasa/wiek | Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Matematyka |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Jednostki długości, nauczanie projektowe (PBL), projekty matematyczne, projekty Math & Art, projekty STEAM, skala, zadaniespecjalne |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
| Przeznaczenie materiału | |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |






Rozprawka! Gotowy materiał do wydruku i pracy na lekcji! Trening przed egzaminem! HIT!
Analiza słowotwórcza pojęcia – krótsza wersja – film youtube
Baśnie: „Kopciuszek”, „Bajka o rybaku i rybce”, „Królowa pszczół”, cechy baśni – karty pracy, scenariusz lekcji, zadania 
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź