Dzień Kredki – Emocje Kredek

Materiał cyfrowy

 

  1. 6 kart przedstawiających podstawowe emocje

    Każda karta ilustruje jedną z podstawowych emocji: radość, smutek, złość, strach, zaskoczenie, wstręt. Emocje te są wyrażone poprzez postaci kolorowych kredek, których wyraz twarzy, postawa i detale pomagają dzieciom łatwo rozpoznać i zidentyfikować dane uczucie. Karty te stanowią wizualne wsparcie do rozmów o emocjach, pomagając dzieciom lepiej zrozumieć i nazywać własne uczucia oraz uczucia innych.

  2. Karta pracy „Jaka jest twoja kredka?”

    Karta pracy zawiera miejsce na narysowanie kredki, która odzwierciedla obecne emocje dziecka. Może ono wybrać kolor i wyraz twarzy kredki, który najlepiej oddaje jego aktualne uczucia. Ta karta pomaga dzieciom zastanowić się nad swoimi emocjami i daje nauczycielowi lub rodzicowi możliwość rozpoczęcia rozmowy na temat tego, co dziecko przeżywa i dlaczego. Jest to pierwszy krok do ćwiczeń z rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji.

  3. 6 kart do samodzielnego rysowania emocji

    Zestaw zawiera 6 pustych kart, na których dzieci mogą samodzielnie narysować omawiane wcześniej emocje. Jest to doskonała okazja do utrwalenia wiedzy na temat emocji i rozwijania ekspresji plastycznej. Dzięki tej aktywności dzieci mogą wyrazić swoją interpretację różnych uczuć, co rozwija ich empatię oraz zdolność do rozumienia emocji. Karty te mogą być wspaniałą okazją do twórczej pracy, a także do rozmów o różnicach w postrzeganiu emocji przez różne osoby.

Cele dydaktyczne:

  • Nauka rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji.
  • Rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć poprzez rysunek.
  • Wzmacnianie świadomości emocjonalnej u dzieci oraz empatii w relacjach z innymi.
  • Tworzenie przestrzeni do bezpiecznych rozmów o emocjach, które pozwolą dziecku lepiej zrozumieć siebie i swoich rówieśników.
 
Kategorie ogólne Przedszkole
Klasa/wiek 2-3 lata, 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1
Przedmiot Edukacja przedszkolna
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 13
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 15 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

terapeutawprzedszkolu

Jestem doświadczonym nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz terapeutą specjalizującym się we wspieraniu dzieci zarówno w normie intelektualnej, jak i tych, które borykają się z różnorodnymi wyzwaniami rozwojowymi. Moja praca obejmuje nie tylko edukację, ale również szeroko pojętą terapię – pracuję z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, dziećmi w spektrum autyzmu, prowadzę rewalidację oraz zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju.

Moje podejście pedagogiczne jest oparte na kreatywności oraz indywidualnym podejściu do każdego dziecka. Staram się, by proponowane materiały i aktywności były dla dzieci interesujące i angażujące. Szczególnie zależy mi na rozbudzaniu ich wyobraźni oraz wspieraniu wszechstronnego rozwoju, od umiejętności poznawczych, przez emocjonalne, po społeczne i motoryczne. Dbam o to, by każde dziecko mogło odkrywać swoje mocne strony, rozwijać potencjał i poczuć satysfakcję z nauki i zabawy.

Moją misją jest stworzenie bezpiecznej i inspirującej przestrzeni, w której dzieci mogą się rozwijać na wielu płaszczyznach, pokonywać trudności i zdobywać nowe umiejętności – zawsze w atmosferze zrozumienia i szacunku dla ich indywidualności.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *