Sztafety zadaniowe organizują pracę
w grupach, uczniowie uczą się współpracy, uzasadniania swojego zdania, argumentowania. Nauczyciel ma okazję zaobserwować, jak uczniowie pracują oraz jakie strategie przyjmują rozwiązując zadania, czy radząc sobie z błędami.
Uczeń potrafi:
1. Sprawdzać, czy dana liczba jest rozwiązaniem równania.
2. Rozwiązywać równania pierwszego stopnia z jedną niewiadomą: z wyrażeniami algebraicznymi, nawiasami i ułamkami.
3. Określać liczbę rozwiązań równania.
Na lekcję należy przygotować:
1. Kartki z zadaniami w tylu kolorach, ile grup chcemy mieć. Ja najczęściej mam 7 grup 3 osobowych.
2. Klucz odpowiedzi dla nauczyciela, aby móc sprawnie sprawdzać poszczególne zadania. Najlepiej mieć całe rozwiązania zadań.
3. Kartki na stoły w takich kolorach, jak wydrukowane zadania. Wówczas bardzo szybko można zlokalizować grupę, której należy oddać zadanie np. do poprawy.
4. Kartki do rozwiązania, wystarczą A5 lub połowa A5. Jedno zadanie, na jednej kartce.
5. Patyczki do losowania grup lub inny sposób podziału na grupy.
6. Magnesy 7 grup x 2 sztuki do przyczepienia kartek na tablicy.
Organizacja lekcji:
1. Uczniów dzielimy na grupy.
2. Przyczepiamy zadania do tablicy, kartki nacinamy, aby uczniowie mogli łatwo oderwać zadania.
3. Na stołach układamy kartki w odpowiednich kolorach oraz dajemy pisak w takim samym kolorze jak zadania.
4. Wybrana osoba z każdej grupy podchodzi do tablicy, zabiera jedno zadanie.
5. Uczniowie w grupach rozwiązują zadanie, każde na osobnej kartce. Kartki oznaczają kolorem grupy. Następnie przynoszą nauczycielowi na tzw. STÓŁ EKSPERCKI. Nauczyciel sprawdza zadanie.
6. Uczniowie zabierają następne zadanie i je rozwiązują.
7. W przypadku błędnych rozwiązań nauczyciel oddaje zadanie do poprawy. Nie wskazuje błędu, uczniowie sami szukają błędu i poprawiają rozwiązanie. Za każdym razem oddajemy uczniom błędnie rozwiązane zadania.
8. Zaznaczamy na karcie odpowiedzi, zadania, które rozwiązały poszczególne grupy, a także to, ile razy zadania wracały do grup (opcjonalnie).
9. Zaznaczamy na karcie odpowiedzi, zadania, które rozwiązały poszczególne grupy, a także to, ile razy zadania wracały do grup (opcjonalnie).
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Matematyka |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | ćwiczenia, nierówności i układy równań, Równania, zadania |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Recenzje
By Julia on
Cóż to za aktywizacja uczniów! Lekka konkurencja oczywiście również się znalazła. Naprawdę warto! Stół ekspercki także odczuwa presję czasu i „analizuje” swoją szybkość sprawdzania prac 😉
Dla 50 z 100 osób ta recenzja była pomocna.
Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje
Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź