Proste czytanie ze zrozumieniem

Materiał cyfrowy

„Czytanie ze zrozumieniem” nie musi być nudne!

Podstawowe informacje o produkcie:
  • Liczba stron: 41
  • Wiek odbiorcy: +10 lat
  • Wysyłka: Darmowa
  • Format pliku: PDF do własnego wydruku

Czytanie ze zrozumieniem to nie tylko szkolne zadanie, ale również umiejętność, która ma szerokie zastosowanie w życiu. Jest korzystne zarówno dla rozwoju umiejętności językowych, jak i analitycznych.

Czytaj, bo takie zadania będą później w szkole!”
„Czytaj, bo z roku na rok jest coraz więcej szkolnych lektur!”
„Czytaj, bo czytanie ze zrozumieniem to podstawa!”
„Zależy mi, żebyśmy zrobili to zadanie.”

I tak dalej, i tak bez końca. Można używać różnych metod a uczniowie i tak powiedzą, że czytanie ze zrozumieniem ich męczy.

Oczywiście nie wszyscy.
Jednak nie oszukujmy się – sporo uczniów ma duże problemy z czytaniem.

Dlaczego uczniowie nie lubią czytać? :

Temat rzeka. Ile uczniów, tyle powodów.
Ja dzisiaj odpowiem na pytanie: co jest tak zniechęcającego w zadaniach typu „czytanie ze zrozumieniem”, że uczniowie aż tak ich nie lubią?!

Po pierwsze.
Nudny tekst. Zwykle jest to opowieść o jakimś wynalazku, fragment wycięty z życia poety albo coś, co ma przypominać felieton (ale wciąż jest bardzo nudne). Dla osoby dorosłej może być to ciekawe, jednak tworząc materiały dla dzieci należy przede wszystkim pamiętać o tym, że jest to właśnie dla dzieci.
Uczniowie nie lubią czytać o czymś, co ich nie interesuje.

Po drugie.
Długi tekst. Niektóre słowa są niezrozumiałe, co powoduje dodatkowy demotywator. Nie czarujmy się – większość uczniów nie czyta zbyt wiele w domu, czego efektem jest ograniczony zasób słownictwa.

 
Prościej się nie da! :

Przygotowałam zestaw 40 prostych i krótkich tekstów, do których jest tylko jedno zadanie: ułóż wydarzenia w odpowiedniej kolejności.
Żeby było jeszcze ciekawiej, teksty to epizody z życia grupy znajomych z jednego liceum.
Z każdym opowiadaniem poznajemy uczniów coraz bardziej.
Na początek ten zestaw sprawdzi się idealnie!

Poznaj naszych bohaterów :

✨ Ania – zakochana w literaturze dusza artystki.

✨ Kasia – tajemnicza i nieśmiała, ale pod wpływem charyzmatycznej Igi.

✨ Wojtek – serdeczny, choć skryty, zawsze gotów na wsparcie.

✨ Kamila – z filiżanką herbaty w ręku tworzy literackie arcydzieła, przyjaciółka Anety.

✨ Iga – iskra, która rozświetla każde pomieszczenie, królowa szkolnego korytarza.

✨ Karolina – niezastąpiona kuzynka Zosi, zawsze gotowa pomóc.

✨ Jola – bardzo wrażliwa, ceni sobie spokój.

✨ Pani Aneta – nauczycielka z pasją do górskich wędrówek i tajemniczego Roberta.

✨ Michał – niepokonany mistrz w „kamień, papier, nożyce”.

✨ Marek – młody altruista, który wnosi światło do życia seniorów.

✨ Kuba – geniusz z niezwykłą pracowitością, przyjaciel Jacka.

✨ Robert – tajemniczy mężczyzna, który skradł serce Anety.

✨ Zosia – bystra i ciekawska, mała odkrywczyni świata.

✨ Jacek – atleta z sercem na dłoni, choć nauka to nie jego mocna strona.

✨ Ciotka Hanka – kobieta o stalowym charakterze, z historią pełną tajemnic.

✨ Pani Monika – spokojna nauczycielka.

Zestaw sprawdzi się szczególnie :
  • podczas rewalidacji
  • na zajęciach z języka polskiego
  • jako alternatywa dla tradycyjnego czytania ze zrozumieniem
  • dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • na terapii pedagogicznej

 

Kategorie ogólne Edukacja specjalna
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Inne
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .jpg
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 41 - 50
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 15 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Nauczony06

Nazywam się Paulina Kukiełka.
Oswajam trudną naukę a następnie mówię jak to robić na swoim blogu.
Innymi słowy uczę innych jak uczyć się tak, żeby zapamiętywać.
Moim głównym źródłem wiedzy są książki, badania naukowe oraz praca nad własnymi błędami. Praktykuję zdobytą wiedzę wdrażając nowe metody oraz techniki do nauki własnej. Dzięki temu w 8 miesięcy ( po 6 letniej przerwie od nauki !) udało mi się „przeskoczyć” z poziomu
A1 do B2 w języku angielskim.
Nie wierzę we wrodzony talent do
uczenia się.
Wierzę w dobrze opracowaną
strategię.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *