Nie rozwiązuj problemów swojego ucznia.
Pozwól mu samodzielnie znaleźć rozwiązanie!
- Liczba stron: 26
- Liczba kart: 114
- Wiek odbiorcy: 8-12 lat
- Format pliku: PDF do własnego wydruku
- Wysyłka: Darmowa
Zestaw „Mam na to swój sposób! Trening rozwiązywania problemów dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” to ponad 100 sytuacji, w jakich uczniowie mogą się znaleźć w szkole oraz w domu.
Karty należy wyciąć, a jeśli to możliwe, zaleca się również ich zalaminiowanie, aby posłużyły przez dłuższy czas. Następnie gotowe karty umieszczamy w worku lub pudełku, choć można także skorzystać z innych sposobów losowania kart, które znajdują się na notatce wizualnej „Losowanie kart”. Uczeń wybiera kartę z opisanym na niej konkretnym problemem, po czym pytamy go, czy kiedykolwiek doświadczył podobnej sytuacji.
Jeśli tak, uczeń wypełnia dołączoną do zestawu kartę pracy, odpowiadając na pytania takie jak:
„Jak rozwiązałeś(-aś) ten problem?”,
„Jakie Twoje mocne strony pomogły Ci w rozwiązaniu tego problemu?”
„Czy rozwiązałbyś/rozwiązałabyś problem ponownie w ten sam sposób?”
Jeśli nie chcesz dawać uczniowi karty pracy do samodzielnego wypełnienia, możesz także przeprowadzić z nim rozmowę, korzystając z pytań pomocniczych dostępnych na notatce wizualnej „Pytania pomocnicze dla nauczyciela”.
Jeśli problem, który wylosuje uczeń, będzie dla niego nowy, pytamy go o pomysły na jego rozwiązanie oraz o możliwe konsekwencje tych pomysłów.
Narzędzie ma na celu nauczenie refleksji nad własnym zachowaniem, poszukiwania rozwiązań, twórczego rozwiązywania problemów oraz przygotowania się na trudności.
- na zajęciach rewalidacyjnych
- podczas zajęć w ramach tzw. „brain break”
- na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych
- na terapii pedagogicznej
Ostatnio przeglądane materiały
-
GAZETKA WAKACJE BIEDRONKI
-
Minizestaw na temat „Tlenki metali i niemetali” – sketchnotka + karta pracy w power point + gratisowy link do prezentacji multimedialnej niekomercyjnej wykonanej w genial.ly do indywidualnego pobrania i użycia do celów niekomercyjnych. Chemia 7, „Gazy i tlenki”
-
Karty pracy- Klasa 7. Chemia – Prawo zachowania masy
| GALERIA |
![]() |
| Kategorie ogólne | Edukacja specjalna |
| Klasa/wiek | Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
| Przedmiot | Materiały na zajęcia wychowawcze |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Diagnoza, instrukcja, karty obrazkowe, pomocedydaktyczne |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 21 - 30 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | do 15 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |




Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź