Czy Twoi uczniowie nadal mylą argumenty z przykładami? A może mają trudność w budowaniu logicznych wypowiedzi?
🔹 Co zawiera materiał?
✅ Ćwiczenia na krótką wypowiedź 🔹 Co zawiera materiał?
✅ Ćwiczenia na krótką wypowiedź argumentacyjną
✅ Zróżnicowane tematy – zarówno ogólne, jak i lekturowe
✅ Jasny podział: argument – przykład – wniosek
✅ Możliwość wykorzystania na lekcji, w grupach, do pracy samodzielnej – to zestaw pytań, na które Twoi uczniowie mają odpowiedzieć.
✅ Zróżnicowane tematy – zarówno ogólne, jak i lekturowe
✅ Jasny podział: argument – przykład – wniosek. Na podstawie prostych pytań możesz pokazać uczniom ten schemat na jednym z przykładów, a oni – ćwiczą praktykę na kolejnych przykładach.
✅ Możliwość wykorzystania na lekcji, w grupach, do pracy samodzielnej lub jako prezentacja.
Jak ja pracuję z tym materiałem?
Wyświetlam pytania, dzielę uczniów na grupy. Mają opracować odpowiedzi na zasadzie prostego schematu: argument – przykład – wniosek. Przed pracą w grupach, wykonuję na tablicy jeden przykład jako wzór.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7 |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | egzaminósmoklasisty, lektury, lektury obowiązkowe, zadania, zadanie |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 3 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | do 45 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności | Na zrealizowanie powyższego materiału na lekcji potrzeba ok. 30-45 minut, w zależności od sposobu pracy z uczniami. 🔹 Jeśli nauczyciel wyświetli materiał na tablicy i omówi go z uczniami – zajmie to ok. 10-15 minut. Można wówczas przeanalizować przykłady, wskazać różnice między argumentem a przykładem i pokazać schemat poprawnej wypowiedzi argumentacyjnej. 🔹 Indywidualna praca uczniów nad ćwiczeniami – 10-15 minut. Uczniowie samodzielnie formułują argumenty i przykłady na podstawie podanych tematów. 🔹 Praca w grupach/parach – 15-20 minut. Można podzielić uczniów na grupy, każda grupa przygotowuje własną krótką wypowiedź argumentacyjną, a następnie prezentuje ją na forum klasy. 🔹 Podsumowanie i poprawa ewentualnych błędów – ok. 5-10 minut. Nauczyciel może skomentować wypowiedzi uczniów, poprawić błędy i wskazać najczęstsze problemy w argumentacji. Podsumowując, pełne wykorzystanie tego materiału na lekcji zajmie jedną jednostkę lekcyjną (45 minut), ale można go również skrócić do 30 minut, jeśli lekcja będzie miała charakter bardziej dynamiczny. 🚀 |


Kartkówka – części zdania
Przyroda.Zwierzę, którego nie ma
Klasa 7 – Budowa układu oddechowego – sketchnotka
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź