Jeśli chcesz w kreatywny i angażujący dla uczniów sposób wprowadzić im zagadnienia związane z chorobami układu moczowego, zaproponuj im zabawę w analizę „próbek moczu” 🙂
W tym celu przygotuj spreparowane próbki, które będą badać uczniowie. W najprostszej wersji uczniowie określają barwę i klarowność każdej próbki i na tej podstawie wysnuwają wnioski co do zdrowia badanego pacjenta. W wersji maksymalnej określają również odczyn pH próbek z pomocą uniwersalnych pasków wskaźnikowych (polecam – to bardzo dużo wnosi do tych zajęć).
W zestawie znajdziesz:
- kartę pracy dla uczniów do tego ćwiczenia wraz z opisem poszczególnych parametrów w analizie moczu
- oraz dla Ciebie – instrukcję przygotowania przykładowych 6 próbek do analizy wraz z ich interpretacją.
Udanej zabawy!
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 7, Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Biologia |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | jednostki, układ moczowy i wydalanie |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 3 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | 15 - 30 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź