Zabawa w badanie moczu (do tematu o chorobach układu moczowego)

Jeśli chcesz w kreatywny i angażujący dla uczniów sposób wprowadzić im zagadnienia związane z chorobami układu moczowego, zaproponuj im zabawę w analizę „próbek moczu” 🙂

W tym celu przygotuj spreparowane próbki, które będą badać uczniowie. W najprostszej wersji uczniowie określają barwę i klarowność każdej próbki i na tej podstawie wysnuwają wnioski co do zdrowia badanego pacjenta. W wersji maksymalnej określają również odczyn pH próbek z pomocą uniwersalnych pasków wskaźnikowych (polecam – to bardzo dużo wnosi do tych zajęć).

W zestawie znajdziesz:

  • kartę pracy dla uczniów do tego ćwiczenia wraz z opisem poszczególnych parametrów w analizie moczu
  • oraz dla Ciebie – instrukcję przygotowania przykładowych 6 próbek do analizy wraz z ich interpretacją.

Udanej zabawy!

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Biologia
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 3
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 15 - 30 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Biologica - Magdalena Jarzębowska

Nazywam się Magdalena Jarzębowska.Jestem nauczycielem z wykształcenia i zamiłowania, a jasne i ciekawe przekazywanie wiedzy to moja pasja. Marzę o uczeniu opartym na snuciu jak najciekawszych opowieści przyrodniczych, które pozwolą dzieciom zrozumieć i pokochać biologię.W latach 2011-2024 byłam właścicielem firmy edukacyjnej, prowadzącej warsztaty przyrodnicze w przedszkolach i szkołach. A w 2018 r. założyłam fundację edukacyjną, aby jak najwięcej osób mogło uczestniczyć w moich zajęciach za darmo.Współpracuję z różnymi organizacjami wspierającymi rozwój dzieci, m.in.: Uniwersytetem Dzieci w Krakowie, Uniwersytetem Dziecięcym w Mielcu, Wieliczce i Łodzi, Politechniką Dziecięcą w Rzeszowie oraz licznymi fundacjami. Tworzyłam teksty przyrodnicze do książek dla dzieci dla wydawnictwa Edgard, współpracuję z wydawnictwem MAC. Recenzuję scenariusze zajęć przyrodniczych stworzone przez innych. Przez 3 lata prowadziłam na Uniwersytecie Łódzkim zajęcia z dydaktyki biologii i przyrody, kształcąc przyszłych nauczycieli tych przedmiotów. W 2013 roku otrzymałam nagrodę Wykładowcy Roku przyznaną przez słuchaczy UD w Krakowie. Od 2024 roku jestem ambasadorka Wiosny Edukacji.Co do kwalifikacji biologicznych jestem doktorem biologii i magistrem ochrony środowiska.Najbardziej otwierającym moją głowę doświadczeniem edukacyjnym stała się praca w szkole podstawowej Montessori (z którą jestem związana od 2016 r.) oraz tutoring w liceum ogólnokształcącym. Staram się uczyć nie tylko kreatywnie i zaciekawiając uczniów, ale również rezygnować z ocen cyfrowych i sprawdzianów.Bardzo lubię się dzielić moją wiedza i doświadczeniem z innymi. Sama cały czas się uczę i poszukuję, staram się mieć dystans do dotychczasowych osiągnięć. Bo tak jak w ewolucji - tylko kiedy cały czas biegniesz ile sił do przodu, masz szansę pozostać w tym samym miejscu.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *