Zadania typu argumentacyjnego – argument, przykład z lektury, wniosek. Wzór + tematy do ćwiczeń

Materiał cyfrowy

Chcesz, aby Twoi uczniowie w końcu zrozumieli różnicę między tezą, argumentem a przykładem? Ten materiał to klucz do skutecznej nauki argumentacji! Dzięki niemu uczniowie nauczą się prawidłowego konstruowania wypowiedzi argumentacyjnych oraz dobierania odpowiednich przykładów z lektur.

💡 Co znajdziesz w tym produkcie?Gotowe schematy odpowiedzi – teza, argument i przykład z lektury w pełnej formie, które pomagają w nauce logicznego myślenia.
Przykłady na podstawie lektur szkolnych – uczniowie od razu zobaczą, jak powiązać argumentację z omawianymi tekstami.
Ćwiczenia do samodzielnego uzupełnienia – uczniowie mogą sprawdzić swoją wiedzę, wypełniając brakujące fragmenty wypowiedzi.
Przejrzysta struktura – materiał świetnie nadaje się do wyświetlenia na lekcji oraz pracy w grupach. Uczniowie swoje wypowiedzi piszą w zeszytach – oszczędność w druku.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 2
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności Na zrealizowanie materiału i rozwiązanie zamieszczonych w nim zadań potrzeba około: 📌 Na lekcji w klasie – 30-45 minut Nauczyciel może wprowadzić teorię na temat różnicy między tezą, argumentem i przykładem (ok. 10 minut). Analiza gotowych przykładów i praca w grupach lub na forum klasy (ok. 15-20 minut). Uzupełnianie ćwiczeń przez uczniów oraz ich omówienie (ok. 10-15 minut). 📌 Podczas samodzielnej pracy w domu – 20-30 minut Uczniowie mogą przeanalizować przykłady i samodzielnie wykonać ćwiczenia, uzupełniając argumentację. Jeśli pracują z gotowymi schematami, czas realizacji będzie krótszy, ale w przypadku samodzielnego formułowania wypowiedzi może się wydłużyć. 📌 Praca w grupach – 40-50 minut Dyskusja nad różnymi wariantami argumentacji i przykładów (ok. 15 minut). Wspólne uzupełnianie ćwiczeń i prezentacja wyników (ok. 20 minut). Podsumowanie i refleksja nad poprawnością argumentacji (ok. 10 minut). Czas realizacji może się różnić w zależności od poziomu klasy i stopnia zaawansowania uczniów w formułowaniu wypowiedzi argumentacyjnych.

Kinga Frank

Tworzymy materiały z pasji i potrzeby ułatwiania codziennej pracy nauczycielom. Jesteśmy czynnymi nauczycielami Szkoły Podstawowej. Zajmujemy się prowadzeniem firmy z korepetycjami, więc wiemy, z jakimi problemami na co dzień mierzą się zarówno nauczyciele szkół, jak i korepetytorzy. Organizujemy ogólnopolskie konkursy przedmiotowe o nazwie Konkursy z Sową. 

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *