Labirynty matematyczne – mój pomysł na Dni Matematyki

Materiał cyfrowy

Labirynty matematyczne – mój pomysł na Dni Matematyki

Wśród łamigłówek logicznych pojawiają się różne zadania labiryntowe. Labirynty są dobrą zabawą, można je rozwiązywać na kartce, ale znacznie atrakcyjniej jest znaleźć się w samym centrum labiryntu. Jak grzyby po deszczu, w miejscowościach wypoczynkowych, powstają co raz to nowe labirynty, które cieszą się dużą popularnością.
Dzieci lubią zadania, które są w stanie samodzielnie rozwiązać. Różne czynności, które trzeba podjąć będąc w labiryncie, kształtują logiczne myślenie, trenują pamięć, a szczególnie rozwiją umiejętność analizowania. To bardzo ważne dla rozwoju oraz radzenia sobie w codziennych sytuacjach. Pokonywanie labiryntu to świetna zabawa. A zatem endorfiny, które wprawiają w lepsze samopoczucie, niwelują stres oraz zmartwienia. Dodatkowo konieczność skupienia stymuluje umiejętności koncentracyjne i korzystnie wpływa na układ nerwowy.

Opracowane przez mnie labirynty (6) można wydrukować i dać uczniom do rozwiązania na kartce. Dla nauczyciela zamieściłam odpowiedzi. Natomiast można też te labirynty wykleić np. na podłodze w sali lekcyjnej, czy korytarzu i pozwolić uczniom doświadczać. W poniższych labiryntach dołożyłam jeszcze element kodowania. Załączam też indeksy w których uczniowie zapisują kodowanie labiryntów.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Matmistrz

MATMISTRZ -Beata Zgoła
Nauczanie matematyki jest moją pasją. Do rozwoju motywuje mnie zaangażowanie dzieci, zaciekawienie, lubię widzieć ich zaskoczenie i radość z osiągniętego celu. Staram się odczarować królową nauk, sprawić, by była przyjazna, interesująca i wkręcająca. Wspólnie z uczniami szukamy jej w różnych dziedzinach życia, odkrywamy jej znaczenie i piękno. Uczniowie pod moim kierunkiem rozwijają się, ale też pokonują swoje ograniczenia.
Bliska mi pedagogika Montessorii-uczenie przez działanie. Dzieci zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez własną spontaniczną aktywność; nauczyciele nie narzucają dzieciom działań, ale współpracują w procesie edukacyjnym. Uważam, że bardzo ważne jest stwarzanie przestrzeni do zdobywania przez uczniów kompetencji, które są ważne przez całe życie człowieka: umiejętność uczenia się, kreatywność, przetwarzanie i interpretowanie informacji, krytyczne myślenie, przedsiębiorczość.
Na moim blogu https://matmistrz.blogspot.com/ opisuję sprawdzone sposoby na uczenie się i nauczanie matematyki. Rodzice i uczniowie znajdą na MATMISTRZU tłumaczenie trudnych zagadnień matematycznych, a nauczyciele pomysły na uatrakcyjnienie swoich lekcji.
Uczniowie pod moim kierunkiem nie tylko rozwijają się, ale pokonują swoje ograniczenia, czasem sięgają nawet po najwyższe nagrody- medale na Mistrzostwach Świata w Speed Stacking.
Tworzę materiały dla uczniów i nauczycieli w Polsce i Włoszech.
FB Matmistrz BZ
https://www.facebook.com/Matmistrz.BZ

Recenzje

  • Polecam

    Fajna odskocznia od zwykłych tematów

    Dla 16 z 32 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Napisz recenzję

    Komentarzy

    1. bodzia123 says:

      Polecam, fajne labirynty

      1. Matmistrz says:

        Dziękuję bardzo:)

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *