Innowacja pedagogiczna „Lekturowe granie”

Materiał cyfrowy

Innowacja pedagogiczna „Lekturowe granie”

Dokumenty związane z planowaniem, przeprowadzeniem i podsumowaniem innowacji metodycznej „Lekturowe granie” [18 stron]. Pobierzesz tu kompletne materiały do edycji (*docx):

– opis innowacji,
– kartę innowacji (ujęcie tabelaryczne),
– sprawozdanie z przebiegu innowacji wraz z ewaluacją,
– szablony dwu ankiet ewaluacyjnych – dla uczniów oraz rodziców (w Microsoft Forms)
 – zgodę autora innowacji.

Innowacja „Lekturowe granie” skierowana została do uczniów klasy 6., a była wprowadzana cyklicznie w czasie zajęć języka polskiego związanych z omawianiem i interpretowaniem obszernych tekstów literackich (K. Makuszyński „Szatan z siódmej klasy”, J. R. R. Tolkien „Hobbit, czyli tam i z powrotem”, E. E. Schmitt „Oskar i pani Róża”, H. Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”, L. M. Montgomery „Ania z Zielonego Wzgórza”).
Celem innowacji było przede wszystkim zachęcanie uczniów do uważnego czytania lektur szkolnych oraz zwiększenie ich zaangażowania w lekcje dotyczące interpretacji tekstów literackich. Każdy cykl lekcji związanych z omawianiem lektury zawierał zajęcia bazujące na grze dydaktycznej – planszowej, karcianej czy komputerowej. Na koniec uczniowie, pracując metodą projektu, tworzyli własne gry planszowe dotyczące lektury.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6
Przedmiot Język polski
Dokumenty .docx
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 19
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

zagraj-w-polski

Nazywam się Agnieszka Ptasiewicz. Jestem polonistką z dwudziestoletnim stażem pracy, egzaminatorką i wielbicielką gamifikacji oraz nowoczesnych technologii w edukacji. Hobbystycznie tworzę wirtualne escape roomy. Zagrajcie ze mną w polski! 💛

 

 

Recenzje

  • Innowacje z "Zagraj w polski".

    Jak innowacje, to tylko z „Zagraj w polski”! Polecam!

    Dla 54 z 102 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Polecam

    Dla 80 z 146 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Napisz recenzję

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *