Sanki są wyścigiem dla dwójki dzieci. Obaj gracze muszą zjechać sankami z górki. W zależności od stopnia trudności gra będzie wymagała użycia różnych kostek. W najłatwiejszym wariancie będzie można grać z dziećmi trzyletnimi.
W łatwiejszej wersji możliwe jest granie nawet przez małe dzieci. Trudniejsza wymaga jednak porównywania liczb w zakresie 6.
Liczba graczy:
- 2
Ta gra planszowa może służyć do nauki:
- porównywania liczb w zakresie 6
- radzenia sobie z porażką
Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:
- Pionki: 2 szt
- Kostki: 3 zwykłe (1-6 oczek) dla wersji trudniejszej,
1 kostka zerojedynkowa lub specjalnie przygotowana wg wskazówek z instrukcji dla wersji łatwiejszej. - Karty/Żetony: nie
Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:
- Światowy Dzień Śniegu (20 stycznia)
Zasady gry „Sanki”:
Celem gry jest jak najszybsze zjechanie sankami w dół górki. Obaj gracze rozpoczynają od pól oznaczonych sankami i poruszają się na zmianę. Poruszać się wolno tylko po polach własnego koloru w kierunku najbliższego i leżącego niżej pola. Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do ostatniego dużego prostokąta.
WARIANT I (łatwiejszy)
Do gry używana będzie kostka z liczbami 0 i 1. Zero oznacza, że sanki wbiły się w śnieg i nie jadą a jedynka, że przesuwają się o 1 pole. Można też zrobić kostkę z 3 symbolami sanek i 3 pustymi ściankami. Wtedy gracz będzie poruszał się gdy wyrzuci „sanki”. Symbole na ścianki kostki są do wycięcia na dole karty instrukcji.
WARIANT II (trudniejszy)
Do gry potrzeba będzie 3 zwykłych kostek. Każdy z graczy dostaje swoją kostkę do zaznaczania prędkości a jedna jest wspólna i gracze rzucają nią na zmianę. Na początku na Kostkach Prędkości ustawiamy 1. Jeśli gracz wyrzuci na więcej
niż pokazuje jego Kostka Prędkości to może przesunąć się o 1 pole. Jeśli przesunął swój pionek to przedstawia kostkę prędkości na 2 oczka. Jeśli nie to kostka prędkości pokazuje dotychczasową liczbę. Kolejka przechodzi na drugiego gracza, który postępuje analogicznie. W następnej swojej kolejce gracz musi rzucić więcej niż pokazuje jego Kostka Prędkości. Jeśli mu się uda to przesuwa się o tyle pól ile pokazuje Kostka Prędkości (a nie tyle ile wyrzucił) a po ruchu dodaje 1 do liczby na niej itd. Wejście na duży prostokąt kończy ruch i grę.
W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain z openclipart.org
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Przedszkole |
Klasa/wiek | 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1 |
Przedmiot | |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | gra planszowa |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź