Darmowe wyzwanie matematyczne – Zakupy Challenge. Jednostki monetarne, ułamki dziesiętne.

Materiał cyfrowy

Wyzwanie matematyczne świetne przy tematach jednostki monetarne lub ułamki dziesiętne, dla klasy 4 lub starszej.

Wyzwanie zrobiłam w wersji: Biedronka Challenge, Lidl Challenge, Kaufland Challenge lub puste – do wpisania dowolnego sklepu. 

Możesz wykorzystać z papierowymi gazetkami sklepowymi lub online, możesz wyjść z uczniami do sklepu, jeśli masz taką możliwość.

Jeśli idziesz do stacjonarnego sklepu, oczywiście nie musisz realizować zakupów, tylko uczniowie robią obliczenia. Jeśli masz możliwość zebrania po 10 zł od ucznia, to polecam, bo to największa frajda, jak uczniowie faktycznie mogą zrealizować ten zakup i otrzymać paragon jako potwierdzenie wyzwania.

DLACZEGO WARTO??? 

  • Uczniowie powiedzieli, że to była najlepsza lekcja ever! 😁
  • Ekscytacja z możliwości posiadania swojego koszyka, budżetu i wolności była ogromna.
  • Kilka osób powiedziało, że teraz już wiedzą, jak dodawać te liczby z przecinkami.
  • Cudowne było to, jak kombinowali z cukierkami na wagę, żeby znaleźć brakującą kwotę.
  • Uśmiech uczniów i radość – bezcenne. Idąc chodnikiem i mijając pod szkołą innych uczniów, mówili, że idą na przygodę.

Produkt zawiera (pliki do pobrania):

– Wersja do druku w PDF.

Może Cię również zainteresować:

 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 6
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Inspire Math Matematyka

Jestem nauczycielką matematyki, która mnie fascynuje i jest moją pasją. Prowadzę lekcje logiki i projekty matematyczne. Co roku biorę udział w kilku konferencjach australijskich i amerykańskich, z których czerpię mnóstwo inspiracji na kreatywne metody nauczania.

Tworzę matematyczne materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata (USA, Australia, Włochy, Indie, Polska). Głównie skupiam się na amerykańskim stylu nauczania, czyli na grywalizacji, nauczaniu projektowym, zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, nauczaniu przez odkrywanie oraz na połączeniu matematyki ze sztuką.

Prowadzę grupę dla nauczycieli i bloga matematycznego na Facebooku i Instagramie - Inspire Math Matematyka, na którym znajdziecie wiele pomysłów na „inne” lekcje matematyki, nauczanie projektowe skupiające się na kompetencjach przyszłości i matematykę po angielsku.

Jestem ambasadorką portalu Zlotynauczyciel.pl i członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. 

Prowadzę warsztaty i webinary dla nauczycieli oraz występuję jako prelegentka na różnych konferencjach, m. in. Krajowe i Regionalne Konferencje SNM, Konferencja EMPATYCZNA EDUKACJA, Ogólnopolska Konferencja „Grywalizacja w edukacji”, IX Międzynarodowa konferencja „Innowacyjne rozwiązania w edukacji” organizowana przez EduMagic (Rumunia), Międzynarodowa konferencja dot. dydaktyki matematyki CME’24.

Jestem trenerką w NODN Progresfera oraz trenerką metody „Myślącej klasy” (BTC) w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego.

Zajęłam II miejsce w konkursie Edukacja Jutra 2023 Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju na najlepszy scenariusz zajęć popularyzujący wiedzę z zakresu przedsiębiorczości. Brałam udział w Szkole Prototypowania „STEAM” – 5-dniowe warsztaty tworzenia pomocy naukowych skoncentrowane na rozwijaniu kompetencji XXI wieku, w tym m.in. kreatywności i współpracy organizowane w ramach programu „Nauka dla Ciebie” Centrum Nauki Kopernik.

Więcej na moim blogu: inspire-math.com.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *