Matematyczne wyzwanie Lwi Skarb – dziesiątkowy system pozycyjny, system dziesiątkowy, duże liczby, rachunki pamięciowe, porównywanie liczb naturalnych.

Materiał cyfrowy

Zapisywanie dużych liczb w systemie dziesiątkowym to umiejętność, która pozwoli na otwarcie bram do Skarbca Rykuna.

Wyzwanie świetne jako ćwiczenie z tematów (dla klasy 4 i starszych klas): rachunki pamięciowe (dodawanie, mnożenie), system dziesiątkowy, zapisywanie dużych liczb, porównywanie liczb naturalnych.

Podczas szkolnej wycieczki, odkrywacie ukrytą komnatę. W środku znajdujecie kurz, pajęczyny i stare zwinięte kartki. Każda z nich zawiera liczbę zapisaną słowami, tak jakby ktoś chciał je zaszyfrować…

Na jednej ze ścian widnieje napis wykuty w kamieniu: „Kto przemówi językiem cyfr i odczyta to, co zapisane, temu otworzą się bramy Skarbca Rykuna.”

Uwaga! Samo otwarcie skarbca to nie wszystko. Aby zdobyć jak największą część Lwiego Skarbu, trzeba wykazać się matematycznymi zdolnościami i sprytem.

Produkt zawiera (pliki do pobrania):

– Edytowalna wersja w PowerPoint™.

– Wersja do druku w PDF + przykład zrealizowanego wyzwania.

Może Cię również zainteresować:

 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 4
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Inspire Math Matematyka

Jestem nauczycielką matematyki, która mnie fascynuje i jest moją pasją. Prowadzę lekcje logiki i projekty matematyczne. Co roku biorę udział w kilku konferencjach australijskich i amerykańskich, z których czerpię mnóstwo inspiracji na kreatywne metody nauczania.

Tworzę matematyczne materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata (USA, Australia, Włochy, Indie, Polska). Głównie skupiam się na amerykańskim stylu nauczania, czyli na grywalizacji, nauczaniu projektowym, zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, nauczaniu przez odkrywanie oraz na połączeniu matematyki ze sztuką.

Prowadzę grupę dla nauczycieli i bloga matematycznego na Facebooku i Instagramie - Inspire Math Matematyka, na którym znajdziecie wiele pomysłów na „inne” lekcje matematyki, nauczanie projektowe skupiające się na kompetencjach przyszłości i matematykę po angielsku.

Jestem ambasadorką portalu Zlotynauczyciel.pl i członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. 

Prowadzę warsztaty i webinary dla nauczycieli oraz występuję jako prelegentka na różnych konferencjach, m. in. Krajowe i Regionalne Konferencje SNM, Konferencja EMPATYCZNA EDUKACJA, Ogólnopolska Konferencja „Grywalizacja w edukacji”, IX Międzynarodowa konferencja „Innowacyjne rozwiązania w edukacji” organizowana przez EduMagic (Rumunia), Międzynarodowa konferencja dot. dydaktyki matematyki CME’24.

Jestem trenerką w NODN Progresfera oraz trenerką metody „Myślącej klasy” (BTC) w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego.

Zajęłam II miejsce w konkursie Edukacja Jutra 2023 Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju na najlepszy scenariusz zajęć popularyzujący wiedzę z zakresu przedsiębiorczości. Brałam udział w Szkole Prototypowania „STEAM” – 5-dniowe warsztaty tworzenia pomocy naukowych skoncentrowane na rozwijaniu kompetencji XXI wieku, w tym m.in. kreatywności i współpracy organizowane w ramach programu „Nauka dla Ciebie” Centrum Nauki Kopernik.

Więcej na moim blogu: inspire-math.com.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *