Pole powierzchni i objętość prostopadłościanu. Projekt matematyczny: Zaprojektuj Akwarium. Nauczanie Oparte na Projektach (PBL) dla kl.5-8.

Materiał cyfrowy

Pole powierzchni i objętość prostopadłościanu. Projekt matematyczny: Zaprojektuj Akwarium. Nauczanie Oparte na Projektach (PBL) dla kl.5-8.

Projekt na 2-3 lekcje (10 stron).

W tym projekcie uczniowie wcielą się w role projektantów i wezmą udział w konkursie na projekt miejskiego akwarium. Uczniowie będą wykonywać obliczenia objętości i pola powierzchni prostopadłościanów, zamiany jednostek (stóp i cali) oraz zaokrąglania liczb.

Elementy matematyki po angielsku: „Nasze partnerskie miasto w USA z entuzjazmem ogłosiło otwarty konkurs na projekt akwarium miejskiego. Ze względu na umiejscowienie akwarium w USA musisz wykonać obliczenia w dolarach ($), calach (in.) i stopach (ft.). Miasto udostępniło akwarium w kształcie prostopadłościanu. Twoim zadaniem jest zaprojektowanie tej przestrzeni, pamiętając, że każde zwierzę wymaga określonej ilości miejsca.”

Wyzwanie polega na stworzeniu tętniącego życiem akwarium w kształcie prostopadłościanu. Uczniowie wybiorą różne zwierzęta wodne, z których każde ma określone wymagania przestrzenne i obliczą całkowitą potrzebną objętość dla wybranych zwierząt. Zadanie to będzie wymagało rozważenia objętości akwarium pozostałej po instalacji wyposażenia i dekoracji, promując praktyczne zrozumienie pojęcia objętości i pola powierzchni, gdyż uczniowie obliczą również pole powierzchni akwarium, aby określić liczbę potrzebnych glonojadów

Na koniec uczniowie narysują kolorowy projekt swojego akwarium, podsumują go i przygotują atrakcyjną prezentację, aby przekonać miasto do wyboru ich projektu.

Dlaczego nauczanie projektowe? Co w tym wspaniałego? Daje uczniom możliwość rozwijania wiedzy i umiejętności poprzez stawianie czoła wyzwaniom i rozwiązywanie rzeczywistych problemów oraz utrzymuje zaangażowanie uczniów. Uczniowie mogą pracować we własnym tempie i nawet nie zdają sobie sprawy, że się uczą.

Daj uczniom większą kontrolę nad uczeniem się, pozwalając im podejmować własne decyzje.

Produkt zawiera (pliki do pobrania):

– Edytowalna wersja w PowerPoint™.

– Wersja do druku w PDF.

– Przykład zrealizowanego projektu.

– Karta oceny projektu.

Może Cię również zainteresować:

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Inspire Math Matematyka

Jestem nauczycielką matematyki, która mnie fascynuje i jest moją pasją. Prowadzę lekcje logiki i projekty matematyczne. Co roku biorę udział w kilku konferencjach australijskich i amerykańskich, z których czerpię mnóstwo inspiracji na kreatywne metody nauczania.

Tworzę matematyczne materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata (USA, Australia, Włochy, Indie, Polska). Głównie skupiam się na amerykańskim stylu nauczania, czyli na grywalizacji, nauczaniu opartym na projektach, zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, nauczaniu przez odkrywanie oraz na połączeniu matematyki ze sztuką.

Prowadzę grupę dla nauczycieli i bloga matematycznego na Facebooku i Instagramie - Inspire Math Matematyka, na którym znajdziecie wiele pomysłów na „inne” lekcje matematyki, nauczanie projektowe skupiające się na kompetencjach przyszłości i matematykę po angielsku.

Jestem ambasadorką portalu Zlotynauczyciel.pl i członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. Prowadzę warsztaty i webinary dla nauczycieli oraz występuję jako prelegentka na różnych konferencjach, m. in. Krajowe i Regionalne Konferencje SNM, Konferencja EMPATYCZNA EDUKACJA, Ogólnopolska Konferencja „Grywalizacja w edukacji”.

Zajęłam II miejsce w konkursie Edukacja Jutra 2023 Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju na najlepszy scenariusz zajęć popularyzujący wiedzę z zakresu przedsiębiorczości.

Więcej na moim blogu: https://inspiremathmatematyka.blogspot.com/

Recenzje

  • Projekt matematyczny - akwarium

    Uczniowie mogą pracować we własnym tempie i nawet nie zdają sobie sprawy, że się uczą – świetnie pracują – stają się projektantami – projektują własne akwarium.

    Dla 27 z 53 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Napisz recenzję

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *