Pole powierzchni i objętość prostopadłościanu. Projekt matematyczny: Zaprojektuj Akwarium. Nauczanie Oparte na Projektach (PBL) dla kl.5-8.
Projekt na 2-3 lekcje (10 stron).
W tym projekcie uczniowie wcielą się w role projektantów i wezmą udział w konkursie na projekt miejskiego akwarium. Uczniowie będą wykonywać obliczenia objętości i pola powierzchni prostopadłościanów, zamiany jednostek (stóp i cali) oraz zaokrąglania liczb.
Elementy matematyki po angielsku: „Nasze partnerskie miasto w USA z entuzjazmem ogłosiło otwarty konkurs na projekt akwarium miejskiego. Ze względu na umiejscowienie akwarium w USA musisz wykonać obliczenia w dolarach ($), calach (in.) i stopach (ft.). Miasto udostępniło akwarium w kształcie prostopadłościanu. Twoim zadaniem jest zaprojektowanie tej przestrzeni, pamiętając, że każde zwierzę wymaga określonej ilości miejsca.”
Wyzwanie polega na stworzeniu tętniącego życiem akwarium w kształcie prostopadłościanu. Uczniowie wybiorą różne zwierzęta wodne, z których każde ma określone wymagania przestrzenne i obliczą całkowitą potrzebną objętość dla wybranych zwierząt. Zadanie to będzie wymagało rozważenia objętości akwarium pozostałej po instalacji wyposażenia i dekoracji, promując praktyczne zrozumienie pojęcia objętości i pola powierzchni, gdyż uczniowie obliczą również pole powierzchni akwarium, aby określić liczbę potrzebnych glonojadów.
Na koniec uczniowie narysują kolorowy projekt swojego akwarium, podsumują go i przygotują atrakcyjną prezentację, aby przekonać miasto do wyboru ich projektu.
Dlaczego nauczanie projektowe? Co w tym wspaniałego? Daje uczniom możliwość rozwijania wiedzy i umiejętności poprzez stawianie czoła wyzwaniom i rozwiązywanie rzeczywistych problemów oraz utrzymuje zaangażowanie uczniów. Uczniowie mogą pracować we własnym tempie i nawet nie zdają sobie sprawy, że się uczą.
Daj uczniom większą kontrolę nad uczeniem się, pozwalając im podejmować własne decyzje.
Produkt zawiera (pliki do pobrania):
– Edytowalna wersja w PowerPoint™.
– Wersja do druku w PDF.
– Przykład zrealizowanego projektu.
– Karta oceny projektu.
Może Cię również zainteresować:
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Matematyka |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Bryły, geometria, Graniastosłupy, Jednostki długości, jednostki objętości, nauczanie projektowe (PBL), połączenie matematyki i sztuki, projekty matematyczne, projekty Math & Art, projekty STEAM |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Recenzje
By borzymka on (Zweryfikowany zakup)
Uczniowie mogą pracować we własnym tempie i nawet nie zdają sobie sprawy, że się uczą – świetnie pracują – stają się projektantami – projektują własne akwarium.
Dla 27 z 53 osób ta recenzja była pomocna.
Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje
Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź