Projekt grupowy: KOLOROWY METR KWADRATOWY. Jednostki długości, pole, jednostki pola, opcje dodatkowe: ułamki zwykłe, ułamki dziesiętne, procenty.

Materiał cyfrowy

ZBUDUJMY RAZEM KOLOROWY METR KWADRATOWY. Szukasz pomysłu na wizualizację metra kwadratowego i zależności między jednostkami pola, a może chcesz wizualnie przedstawić ułamki zwykłe, ułamki dziesiętne lub procenty? Sprawdź koniecznie ten projekt Math & Art, który świetnie się sprawdzi również na Dzień otwarty szkoły, Dni Matematyki lub w trakcie lekcji.

Jak mogę wykorzystać ten materiał?

– Możesz wykorzystać ten materiał w klasie 4 przy wprowadzaniu jednostek pola.

– Możesz połączyć to ze skracaniem ułamków zwykłych oraz zapisywaniem ułamków o mianowniku 100 za pomocą ułamków dziesiętnych.

– Dla klas starszych możesz wykorzystać szablon z dodatkową opcją – procenty i poćwiczyć zamianę ułamków zwykłych na dziesiętne i procenty.

– Możesz też wykorzystać ten materiał w kontekście wizualizacji ułamków o mianowniku 100 lub wizualizacji, czym jest procent i pominąć jednostki. Wtedy może to być projekt matematyczno-artystyczny ułamki lub projekt matematyczno-artystyczny procenty (indywidualny). 

Wybierz wersję, która Ci odpowiada:

1. Wizualizacja metra kwadratowego oraz zależności między jednostkami pola. Jednostki długości (mm, cm, dm, m). Jednostki pola (mm2, cm2, dm2, m2). Do zbudowania metra kwadratowego potrzebujesz 100 decymetrów kwadratowych pokolorowanych przez uczniów. 

2. Wizualizacja metra kwadratowego oraz zależności między jednostkami plus dodatkowo:

ułamek zwykły jako część całości, skracanie ułamków,

– ułamki zwykłe, ułamki o mianowniku 100, zapisywanie ułamków dziesiętnych,

– zamiana ułamków zwykłych na dziesiętne i procenty,

3. Możesz też wykorzystać ten materiał w kontekście wizualizacji ułamków o mianowniku 100 lub wizualizacji, czym jest procent i pominąć jednostki. Procenty a ułamki.

Produkt zawiera (pliki do pobrania):

– Edytowalna wersja w PowerPoint™.

– Wersja do druku w PDF + przykład zrealizowanego projektu.

Może Cię również zainteresować:

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 15
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 90 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności Czas aktywności zależy od wybranej wersji. Jeśli wybierzesz wersję indywidualną z wizualizacją ułamków lub procentów, to wystarczy 45 minut. Dla wersji grupowej lepiej jest przeznaczyć 2 lekcje.

Inspire Math Matematyka

Jestem nauczycielką matematyki, która mnie fascynuje i jest moją pasją. Prowadzę lekcje logiki i projekty matematyczne. Co roku biorę udział w kilku konferencjach australijskich i amerykańskich, z których czerpię mnóstwo inspiracji na kreatywne metody nauczania.

Tworzę matematyczne materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata (USA, Australia, Włochy, Indie, Polska). Głównie skupiam się na amerykańskim stylu nauczania, czyli na grywalizacji, nauczaniu projektowym, zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, nauczaniu przez odkrywanie oraz na połączeniu matematyki ze sztuką.

Prowadzę grupę dla nauczycieli i bloga matematycznego na Facebooku i Instagramie - Inspire Math Matematyka, na którym znajdziecie wiele pomysłów na „inne” lekcje matematyki, nauczanie projektowe skupiające się na kompetencjach przyszłości i matematykę po angielsku.

Jestem ambasadorką portalu Zlotynauczyciel.pl i członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. 

Prowadzę warsztaty i webinary dla nauczycieli oraz występuję jako prelegentka na różnych konferencjach, m. in. Krajowe i Regionalne Konferencje SNM, Konferencja EMPATYCZNA EDUKACJA, Ogólnopolska Konferencja „Grywalizacja w edukacji”, IX Międzynarodowa konferencja „Innowacyjne rozwiązania w edukacji” organizowana przez EduMagic (Rumunia), Międzynarodowa konferencja dot. dydaktyki matematyki CME’24.

Jestem trenerką w NODN Progresfera oraz trenerką metody „Myślącej klasy” (BTC) w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego.

Zajęłam II miejsce w konkursie Edukacja Jutra 2023 Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju na najlepszy scenariusz zajęć popularyzujący wiedzę z zakresu przedsiębiorczości. Brałam udział w Szkole Prototypowania „STEAM” – 5-dniowe warsztaty tworzenia pomocy naukowych skoncentrowane na rozwijaniu kompetencji XXI wieku, w tym m.in. kreatywności i współpracy organizowane w ramach programu „Nauka dla Ciebie” Centrum Nauki Kopernik.

Więcej na moim blogu: inspire-math.com.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *