Projekt grupowy. Układ współrzędnych (zaznaczanie punktów) oraz dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych – ukryty obrazek. Matematyczne Walentynki.

Materiał cyfrowy

Emotka z sercem – projekt Math & Art. Walentynkowa matematyka: ukryty obrazek w układzie współrzędnych i liczby całkowite. Projekt matematyczny, który może być wykorzystany na Walentynki lub w innym czasie.

Zaznaczanie punktów w układzie współrzędnych oraz dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych połączone w jednym projekcie grupowym.

Uczniowie będą ćwiczyć zaznaczanie punktów we wszystkich czterech ćwiartkach (liczby całkowite dodatnie i ujemne). Każda z 4 części obrazka jest osobnym układem współrzędnych.

Wersja oparta na współpracy (w grupach po 4 osoby): uczniowie rysują cztery oddzielne tajemnicze obrazki, wycinają je, a następnie sklejają razem, aby uzyskać jeden duży tajemniczy obrazek.

Najpierw uczniowie muszą wykonać działania na liczbach całkowitych (dodawanie i odejmowanie), aby znaleźć brakujące współrzędne x lub y. Każda z czterech części obrazka zawiera od 15 do 24 przykładów do rozwiązania.

Następnie każdy uczeń zaznacza punkty we wszystkich czterech ćwiartkach układu współrzędnych, aby odkryć swoją część tajemniczego obrazka.

Produkt zawiera (pliki do pobrania):

– gotowe karty pracy z instrukcją i układem współrzędnych (edytowalna wersja w PowerPoint™ oraz wersja do druku w PDF),

– klucz odpowiedzi.

Może Cię również zainteresować:

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 5
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 60 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Inspire Math Matematyka

Jestem nauczycielką matematyki, która mnie fascynuje i jest moją pasją. Prowadzę lekcje logiki i projekty matematyczne. Co roku biorę udział w kilku konferencjach australijskich i amerykańskich, z których czerpię mnóstwo inspiracji na kreatywne metody nauczania.

Tworzę matematyczne materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata (USA, Australia, Włochy, Indie, Polska). Głównie skupiam się na amerykańskim stylu nauczania, czyli na grywalizacji, nauczaniu projektowym, zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, nauczaniu przez odkrywanie oraz na połączeniu matematyki ze sztuką.

Prowadzę grupę dla nauczycieli i bloga matematycznego na Facebooku i Instagramie - Inspire Math Matematyka, na którym znajdziecie wiele pomysłów na „inne” lekcje matematyki, nauczanie projektowe skupiające się na kompetencjach przyszłości i matematykę po angielsku.

Jestem ambasadorką portalu Zlotynauczyciel.pl i członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. 

Prowadzę warsztaty i webinary dla nauczycieli oraz występuję jako prelegentka na różnych konferencjach, m. in. Krajowe i Regionalne Konferencje SNM, Konferencja EMPATYCZNA EDUKACJA, Ogólnopolska Konferencja „Grywalizacja w edukacji”, IX Międzynarodowa konferencja „Innowacyjne rozwiązania w edukacji” organizowana przez EduMagic (Rumunia), Międzynarodowa konferencja dot. dydaktyki matematyki CME’24.

Jestem trenerką w NODN Progresfera oraz trenerką metody „Myślącej klasy” (BTC) w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego.

Zajęłam II miejsce w konkursie Edukacja Jutra 2023 Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju na najlepszy scenariusz zajęć popularyzujący wiedzę z zakresu przedsiębiorczości. Brałam udział w Szkole Prototypowania „STEAM” – 5-dniowe warsztaty tworzenia pomocy naukowych skoncentrowane na rozwijaniu kompetencji XXI wieku, w tym m.in. kreatywności i współpracy organizowane w ramach programu „Nauka dla Ciebie” Centrum Nauki Kopernik.

Więcej na moim blogu: inspire-math.com.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *