Zestaw 20 Kart NVC „Język Żyrafy i Język Szakala” w kl.1-3- dialogi, scenki w języku szakala i żyrafy, drama, tus, zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, psycholog, pedagog, profilaktyka przemocy rówieśniczej

📦 Zestaw 20 Kart NVC „Język Żyrafy i Język Szakala”

Opis produktu:
Zestaw 20 kolorowych kart dydaktycznych opartych na Porozumieniu bez Przemocy (NVC). Każda karta zawiera przykładową sytuację z życia szkolnego oraz dwa dialogi – w języku szakala (pełnym ocen i krytyki) oraz w języku żyrafy (pełnym uczuć, potrzeb i próśb).

Karty zostały przygotowane z myślą o pracy z dziećmi w klasach  1–3 – proste sytuacje i krótkie dialogi

🎯 Zastosowanie kart:

  • zajęcia TUS (Trening Umiejętności Społecznych),

  • lekcje wychowawcze,

  • zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne,

  • świetlica szkolna (forma zabawy i rozmowy),

  • warsztaty profilaktyczne (radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych),

  • praca indywidualna z uczniem (pedagog, psycholog szkolny),

  • drama / odgrywanie scenek w parach lub grupach,

  • zajęcia integracyjne i wychowawcze,

  • praca podczas godzin wychowawczych w klasie.

🌱 Korzyści dla uczniów:

  • nauka rozpoznawania emocji i potrzeb,

  • trening umiejętności rozwiązywania konfliktów w sposób bezpieczny,

  • rozwijanie empatii i uważności na innych,

  • ćwiczenie komunikacji bez przemocy (NVC),

  • wzmacnianie poczucia własnej wartości i pewności siebie,

  • budowanie zdrowych relacji rówieśniczych,

  • wspieranie klimatu współpracy w grupie.

🧩 Dlaczego warto?

Karty są:

  • atrakcyjne wizualnie – dzieci chętnie po nie sięgają,

  • praktyczne – gotowe do użycia bez dodatkowych przygotowań,

  • uniwersalne – pasują do różnych grup wiekowych i rodzajów zajęć,

  • interaktywne – angażują uczniów poprzez odgrywanie scenek,

  • rozwijające – wspierają rozwój emocjonalny i społeczny.

👉 Dzięki kartom „Język Żyrafy i Język Szakala” uczniowie uczą się, jak mówić, by być wysłuchanym i jak słuchać, by rozumieć. To doskonałe narzędzie do kształtowania kompetencji, które są kluczowe w szkole i w codziennym życiu.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 1-3)
Klasa/wiek Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 10
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

psychosfera-materialy-edukacyjne-i-terapeutyczne

Jestem psychologiem, terapeutą zajęciowym oraz oligofrenopedagogiem z doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Tworzę materiały edukacyjne i terapeutyczne, które wspierają rozwój umiejętności poznawczych, społecznych i emocjonalnych. Stawiam na praktyczne rozwiązania – proste w użyciu, a jednocześnie skuteczne w pracy.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *