UŁAMKI ZWYKŁE. Projekt matematyczny: Zaprojektuj swoje własne ZOO. Nauczanie Oparte na Projektach (PBL) dla kl.5-8

Materiał cyfrowy

UŁAMKI ZWYKŁE. Projekt matematyczny: Zaprojektuj swoje własne ZOO. Nauczanie Oparte na Projektach (PBL) dla kl.5-8.

Projekt na 7-8 lekcji (29 stron).

Dlaczego nauczanie projektowe? Co w tym wspaniałego?

Daje uczniom możliwość rozwijania wiedzy i umiejętności poprzez stawianie czoła wyzwaniom i rozwiązywanie rzeczywistych problemów oraz utrzymuje zaangażowanie uczniów. Uczniowie mogą pracować we własnym tempie i nawet nie zdają sobie sprawy, że się uczą.

Daj uczniom większą kontrolę nad uczeniem się, pozwalając im podejmować własne decyzje. Uczniowie pokochają wybieranie zwierząt do swojego ZOO. Muszą zarządzać swoim budżetem tak, aby mieć jak największy zysk. Każdy wybór ma znaczenie, więc muszą mądrze wydawać pieniądze, aby zaplanować swoje dochodowe ZOO. Drużynowa rywalizacja o największy zysk sprawia, że ​​uczniowie zaczynają coraz więcej analizować i coraz więcej kalkulować, co bardziej im się opłaca.

Zadania stawiane przed uczniami w tym projekcie:

– zdecyduj się na nazwę ZOO,

– wybierz działkę i zwierzęta zgodnie z budżetem,

– stwórz projekt ZOO,

– wybierz opiekunów dla zwierząt,

– zadbaj o karmę dla zwierząt,

– oblicz wydatki,

– oblicz zyski ze sprzedaży biletów i sklepu z pamiątkami,

– i więcej.

Ten projekt obejmuje:

– ułamek jako część całości,

– liczby mieszane i ułamki niewłaściwe,

– skracanie i rozszerzanie ułamków,

– porównywanie ułamków,

– dodawanie i odejmowanie ułamków i liczb mieszanych,

– mnożenie i dzielenie ułamków i liczb mieszanych,

– obliczanie ułamka danej liczby,

– zamiana ułamków zwykłych na ułamki dziesiętne,

– dodawanie, odejmowanie, dzielenie i mnożenie pisemne (w tym ułamki dziesiętne),

– obliczanie pola,

– zarządzanie pieniędzmi.

Produkt zawiera (pliki do pobrania):

– Edytowalna wersja w PowerPoint™.

– Wersja do druku w PDF.

– Przykład zrealizowanego projektu.

– Karta oceny projektu.

Może Cię również zainteresować:

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , ,
Instrukcja

Inspire Math Matematyka

Tworzę matematyczne materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata.

Głównie skupiam się na amerykańskim stylu nauczania, czyli na grywalizacji, nauczaniu opartym na projektach, zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, nauczaniu przez odkrywanie oraz na połączeniu matematyki ze sztuką.

Grywalizacja/gamifikacja to wykorzystanie mechanizmów znanych z gier np. do pobudzania do nauki. Tworzę gry i escape roomy, które motywują uczniów do rozwiązywania zadań poprzez zdobywanie punktów, przechodzenie do kolejnych etapów i wygrywanie. Stworzenie wciągającej fabuły powoduje, że dziecko chce przejść dalej i samo sięga do książek, aby znaleźć poprawny wynik. Każdy z nas potrzebuje motywacji, więc dlaczego nie motywować dzieci do nauki poprzez połączenie jej z grami?

Uczniowie zapamiętują z lekcji najwięcej, gdy działają praktycznie. Nauczanie oparte na projektach oraz nauczanie przez odkrywanie pomaga uczniom przejąć odpowiedzialność za swoją naukę. Ciekawość pomaga zaangażować się uczniom i lepiej zrozumieć temat, zamiast tylko zapamiętywać zasady lub formuły.

Połączenie matematyki i sztuki zwiększa kreatywność wśród uczniów. Wzmacnianie zdolności artystycznych pozytywnie wpływa na umiejętności związane z matematyką. To połączenie powoduje, że umysł myśli w nowy i nieoczekiwany sposób.

FB - Inspire Math Matematyka
https://www.facebook.com/inspire.math.matematyka

Recenzje

  • Zaprojektuj swoje własne zoo

    Zabawa, nauka i logiczne myślenie – połączenie idealne. Uczniowie byli bardzo zaangażowani, robiąc to zadanie. Czyje zoo okaże się bardziej opłacalne, przy tym równie interesujące? 😀

    Dla 4 z 7 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Napisz recenzję

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *